הרמטכ"ל כוכבי: "צריך צבא קטלני, יעיל וחדשני"

הרמטכ"ל החדש נשא את נאומו הראשון ואמר כי "כמו כל חייל במעמד השבועה התחייבתי גם אני להקדיש כל מאמצי להגנת המולדת, כעת כראש המטה הכללי אני נשבע מחדש, המלאכה מרובה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/19 09:41 ט בשבט התשעט

הרמטכ"ל כוכבי: "צריך צבא קטלני, יעיל וחדשני"
הרמטכ"ל הנכנס, אביב כוכבי, צילום: פלאש 90

חילופי רמטכ"לים בצבא ההגנה לישראל. אחרי כמעט ארבע שנים בתפקיד, רא"ל גדי איזנקוט מפנה את מקומו לאביב כוכבי. במשך היום יתקיימו שורת טקסים, החל בהענקת דרגות לרמטכ"ל החדש, ביקור בכותל ובבית הנשיא של שני הרמטכ"לים, היוצא והנכנס, ובצהריים יתכנס טקס העברת הפיקוד הרשמי בקריה עם משמר כבוד.

זה שנכנס וזה שיוצא. כוכבי ואיזנקוט

זה שנכנס וזה שיוצא. כוכבי ואיזנקוטצילום: פלאש 90

הרמטכ"ל היוצא איזנקוט פקודת יום בפעם האחרונה. איזנקוט כתב: "לו רק יכולתי לעבור בכל בסיס ומוצב, בכל שטח אימונים ורחבת מסדרים – הייתי מביט בכם בגאווה, הייתי לוחץ כל יד, טופח על כל שכם ומודה לכולכם על המסירות שבה פעלתם בצבא שבראשו הייתה לי הזכות לעמוד".

הרמטכ"ל הנכנס, רא"ל אביב כוכבי, אמר בטקס קבלת דרגת הרב-אלוף, הבוקר: "אני נוטל עלי את התפקיד ביראת קודש, ורואה בו זכות. זכות שניתנה לי בסיוע רבים הראויים לתודה. להורי שקבעו בידי את המצפן הראשון, מצפן הערכים. חיילים ומפקדים, צה"ל הוא ביתי הנוסף. אני אוהב את הארגון ואת חייליו, ומתכוון להנהיגו ביחד עם המטה הכללי, ובשיתוף כלל הדרגים, מתוך הכרה בעוצמת האנשים".

אשתו של הרמטכ"ל החדש וראש הממשלה

אשתו של הרמטכ"ל החדש וראש הממשלה צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

עוד הוסיף: "כל חייל וחיילת הם נכס יקר שקיבלנו למשמרת, וְהדאגה למשרתים היא צו. כמוה, זיכרון הנופלים, חיזוק המשפחות השכולות – והפצועים, והמחויבות להשבת הנעדרים. עכשיו, בתורי, משקבלתי עלי את האחריות להובלת הצבא, אני מתחייב להקדיש את כל מרצי, בגישה ביקורתית ותוׂבענית, לחיזוק קיר המגן, וְלהתאמתו לאתגרי ההווה והעתיד, כשבמוקד הגדלת כושר הפגיעה באויב, והעמדת צבא קטלני, יעיל וחדשני, השומר על ייעודו וייחודו".

לדבריו, "כמו כל חייל במעמד השבועה התחייבתי בזמנו גם אני, ‘להקדיש את כל מאמצי להגנת המולדת'. כעת, כראש המטה הכללי, כשלנגד עיני אבני הביטחון הלאומי וטובת המדינה, אני נשבע מחדש. המלאכה מרובה, בהצלחה לכולנו".

בהמשך היום ביקרו הרמטכ"ל הנכנס והרמטכ"ל היוצא בכותל המערבי. הרמטכ"ל היוצא רא"ל גדי איזנקוט בירך את רא"ל אביב כוכבי ואמר לו בחיוך: "החזרנו את הצנחנים הביתה". הרמטכ"ל היוצא והנכנס אמרו פרקי תהילים, תפילה לשלום חיילי צה"ל ולשלום המדינה ותפילה לשבויים והנעדרים ולאחר מכן התפללו תפילה אישית וטמנו פתק בין נדבכי הכותל המערבי.

הרמטכ"ל הנכנס, אביב כוכבי, בכותל המערבי

הרמטכ"ל הנכנס, אביב כוכבי, בכותל המערביצילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

כוכבי עם ראש הממשלה

כוכבי עם ראש הממשלהצילום: פלאש 90

יו"ר האיחוד הלאומי הנכנס, ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס הבוקר לכניסתו של כוכבי לתפקיד ואמר: "רב אלוף גדי אייזנקוט, עם ישראל מצדיע לך על שנות שירותך. תודה לך מעומק הלב. ולך רב אלוף כוכבי מייחלים הצלחה גדולה בתפקיד. מאמינים, מתפללים ומקווים שצבא ההגנה לישראל בהנהגתך יביא ביטחון ושקט עבור אזרחי ישראל. אויבינו מנסים לפגוע בנו ועל כתפיך מוטלות משימות קשות ומורכבות של חיזוק ההרתעה הישראלית וחתירה לניצחון על חורשי רעתינו. ברכתינו שלוחה לך בנוסח שנאמר בכל שבת בבתי הכנסת עבור חיילי צה"ל. 'מי שברך אבותינו אברהם יצחק ויעקב, הוא יברך את חיילי צבא ההגנה לישראל העומדים על משמר ארצינו וערי אלוקנו, ייתן ה'  את אויבינו הקמים עלינו ניגפים לפניהם, ידבר שונאינו תחתיהם ויעטרם בכתר ישועה ובעטרת ניצחון.' עלה והצלח אדוני הרמטכ"ל."

שר החינוך ויו"ר הימין החדש נפתלי בנט כתב הבוקר: "אני מאחל הצלחה לרמטכ״ל הנכנס אביב כוכבי. משימתו העיקרית: להביא את איראן ל״ייאוש אסטרטגי״ בתכניתה לעטוף את ישראל. שתבין שאין בכך תוחלת. בבניין הכח: להכין את צה״ל לאתגרי 2025: הצמחת מפקדים מעולים, התמודדות מול טרור א-סימטרי, שזירת טכנולוגיה בחכמה, חיזוק רוח הלחימה. בהצלחה אביב!"