הרכבת מירושלים לתל אביב יוצאת לדרך

אחרי אינסוף דחיות: הרכבת המהירה מירושלים לתל אביב תושק באופן חגיגי. הקו לא יגיע בראשיתו עד לתל אביב, אלא לתחנה בשדה התעופה בן גוריון בשל המשך עבודות התשתית.

חדשות כיפה מירב כהן 20/09/18 09:37 יא בתשרי התשעט

הרכבת מירושלים לתל אביב יוצאת לדרך
צילום: פלאש 90. הדס פרוש

חנוכת קו הרכבת המהיר מירושלים לתל אביב יתקיים היום (ה') בשעה 12:00 בנוכחות ראש הממשלה ובכירים נוספים. זמן הנסיעה עומד על פחות מ-30 דקות

קו הרכבת המהיר יגיע בשלב הראשוני, רק עד לתחנה הממוקמת בשדה התעופה בן-גוריון ולא עד לתחנות תל-אביב כפי שתוכנן - זאת בשל אי-סיום ביצוע עבודות התשתית על מחצית מהתוואי של הרכבת המהירה.

פרויקט הרכבת המהירה מירושלים לתל אביב נחשב לפרויקט הגדול הגדול ביותר של משרד התחבורה, והוא אחד הפרויקטים ההנדסיים והטכנולוגיים המורכבים ביותר שבוצעו אי פעם בישראל. עלותו של הקו המהיר נאמד בשבעה מיליארד שקלים. 

 

הפרויקט כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים. העבודות על הרכבת כללו כרייה של חמש מנהרות, באורך של 38 קילומטרים ושמונה גשרים, באורך של שבעה קילומטרים וחצי. הקו עובר דרך מנהרה באורך של 11 קילומטרים וחצי, הנחשבת לארוכה ביותר בארץ, וכן מעל גשר שגובהו כמאה מטרים ונחשב לגשר הגבוה בישראל.

הרכבת תפעל תחילה בתדירות נמוכה יחסית של רכבת אחת בשעה בכל כיוון. תדירות זו תגדל בהדרגה לאחר שלב ההרצה לשתי רכבות לשעה, ולבסוף לתדירות של ארבע רכבות בשעה. בשלושת החודשים הראשונים צפויה הנסיעה בקו להיות בחינם בשני כיווני הנסיעה.

בשלב ההרצה של הרכבת , נוסעים המעוניינים להגיע מירושלים לתל אביב ולהיפך, ייאלצו לשריין כרטיס דרך אתר הרכבת ולא לקבל אותו בתחנה. הנסיעה בשלושת החודשים הראשונים מירושלים תהיה ללא עלות.