הרוצח של מיכל חלימי מואשם ברצח ללא רקע לאומני

כתב האישום כנגד הרוצח של מיכל חלימי שנרצחה על ידי בן זוגה, מוחמד חארוף משכם מתאר מסכת התעללות ארוכה. כשנעצר אמר כי חטף אותה כי רצה לשחרר עוד יהודים ואיים "להרוג את כל היהודים, לא מספיק לי אחד". למרות זאת, לא מוזכר מניע לאומני בכתב האישום

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/17 12:13 יד באב התשעז

הרוצח של מיכל חלימי מואשם ברצח ללא רקע לאומני
מוחמד חארוף שהודה ברצח מובל לבית המשפט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הפרקליטות הגישה הבוקר (יום א') לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד מוחמד  חארוף (29) משכם בגין רציחתה של מיכל חלימי. גופתה של חלימי נמצאה בשבוע שעבר בחולות ליד חולון. היא הייתה בחודש החמישי להריונה. כתב האישום לא התייחס למניע לאומני במעשה הרצח.

על פי כתב האישום, חארוף ניהל מערכת יחסים רומנטית עם חלימי, וב-11 במאי היא הודיעה לו כי היא בהיריון. כשבועיים לאחר מכן, לאחר שהשניים שוחחו בטלפון, החליט חארוף להרוג את מיכל ולגנוב את מכוניתה. הוא עבד בעבודות גינון וניקיון בחולות מולדת סמוך לפארק המים "ימית 2000" בחולון. הוא נפגש עם חלימי והוביל אותה למקום מבודד בקרבת הפארק, שם חנק אותה במשך כ-15 דקות ולאחר מכן השליך עליה בחוזקה שתי לבני בטון. לפי כתב האישום, לאחר שווידא את מותה של חלימי הוא כיסה את גופתה בעפר ובצמיג, גנב את מכוניתה ואת כרטיס האשראי שלה ונמלט ברכב לטייבה.

מיכל חלימי

מיכל חלימי ז"ל

בשבוע שעבר פורסם כי המשטרה פיענחה את הרצח האכזרי של מיכל חלימי (29), שהתגוררה בביישוב אדם במועצת בנימין. מוחמד חארוף, ערבי משכם שניהל מערכת יחסים עם חלימי, הודה כי רצח אותה בחודש מאי כשהיא נמצאת בהיריון מתקדם. בימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום בגין רצח ועבירות נוספות. בבית המשפט השלום בירושלים טען היום (רביעי) הערבי כי "רציתי לחטוף אותה ולהחליף את האסירים". הוא הכחיש שהיתה ביניהם מערכת יחסים ואיים "להרוג את כל היהודים, לא מספיק לי אחד".

בארגון 'יד לאחים' שליוו את המקרה מתחילתו האשימו את המשטרה בהתמהמהות בפעילות לאיתורה: "למרות סימנים והצלבות שונות שביצענו ואשר הצביעו על כך שמיכל נעדרת מביתה שלא מרצונה- נראה כי משטרת ישראל פעלה באופן רשלני מאז הגיש הבעל תלונה על היעדרותה של אשתו והתמהמה בפעילות לאיתורה".