הרוג יהודי ברעידת האדמה במקסיקו

גופתו של חיים אשכנזי ז"ל אותרה על ידי אנשי ארגון זק"א שהוקפצו לזירת רעידת האדמה. קצין משלחת פיקוד העורף שטסו ערב ראש השנה לעזור בחיפושים אחר נעדרים: "ערב החג עזבנו את המשפחות, ונרתמנו למשימה במהירות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/09/17 09:35 ד בתשרי התשעח

הרוג יהודי ברעידת האדמה במקסיקו
הריסות רעידת האדמה במקסיקו, צילום: צילום מסך מיוטיוב

במהלך השבת אותרה במקסיקו גופתו של חיים אשכנזי ז"ל, בין הריסות בניין המשרדים שקרס במהלך רעידת האדמה שאירעה במדינה באמצע השבוע שעבר.

גופתו של אשכנזי אותרה על ידי אנשי ארגון זק"א שהוזעקו למקום וטסו למקסיקו לאחר שנודע כי יש חשש ללכודים והרוגים יהודיים. לעזרת המקסיקנים יצאה גם משלחת ישראלית רשמית של פיקוד העורף שנתקלה ברעש האדמה הנוסף שאירע במדינה אתמול, הפעם בעיר מקסיקו סיטי.

"הגענו ראשונים לפני כל כוח אחר שהיה כאן, וחלקנו הגדול אנשי מילואים", סחפר אל"מ (מיל') גילי שנהר, קצין האוכלוסייה של המשלחת. "ערב החג עזבנו את המשפחות, ונרתמנו למשימה במהירות. כעבור שעתיים כבר יצאו הצוותים הראשונים לתחילת פעילות החילוץ וההצלה".

יש לציין כי במקסיקו סיטי חיים 22 מיליון תושבים ושרעידת האדמה פגעה במבנים רבים בעיר. לדברי שנהר,  "חוץ מהחילוץ המיידי, הדבר השני שאנו עושים הוא ביצוע סקר מבנים, כדי לראות אם הם ניתן לחזור אליהם או לא. בנוסף, אנחנו מבצעים פעילות אזרחית נוספת: הקמנו מרכז משפחות ליד מבנה שאנחנו עובדים עליו בן שש קומות שקרס, עם עשרות לכודים בפנים. המשפחות יושבות ממש קרוב לאזור, ומטופלות על ידי עובדים סוציאליים מקומיים. אנחנו מעדכנים אותם כל מספר שעות מה קורה באתר, בשיתוף המקומיים".

עד כה דווח כי ברעידת האדמה שאירעה ביום שלישי שעבר, בעיירה הסמוכה למקסיקו סיטי, נהרגו קרוב ל-300 בני אדם בתוכם יותר מ-20 ילדים שנקברו תחת הריסות בית ספר שקרס.

סגן שר הביטחון אלי בן דהן מהבית היהודי התייחס אמש בדף הפייסבוק שלו לפעילות המשלחת הישראלית במדינה שהוכתה על ידי רעשי האדמה. "מצדיעים לצוות הישראלי שמסייע לעם המקסיקני", כתב בן דהן והוסיף כי "בעוד שברחבי העולם העם היהודי חגג את ראש השנה תשע"ח,
שגריר ישראל במקסיקו יונתן פלד, הקהילה היהודית במקסיקו ומשלחת פיקוד העורף ומשרד החוץ היו עסוקים בסיוע לעם המקסיקני לאחר רעש האדמה הנורא שפקד אותם. מודים לכם."