הרב שרון: "הממשלה צריכה לסיים את העלייה הזאת"

הרב שרון שלום, בן הקהילה האתיופית, קורא לממשלה לסיים עם העלייה של בני הפלשמורה: "אני דואג שעלייה כזאת תחזור על עצמה. לא צריכה להיות עוד עלייה"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 21/03/16 11:44 יא באדר ב'

הרב שרון: "הממשלה צריכה לסיים את העלייה הזאת"
באדיבות המצולם, צילום: באדיבות המצולם

"במקרה של העלייה הנוכחית, ההתנגדות אליה, לא נובעת מצבע עורם" כך אומר הבוקר (ב') הרב שרון שלום, רב קהילת "קדושי ישראל", מבני הקהילה האתיופית ל'כיפה' על המחאה כנגד ההחלטה להשהות את עליית בני הפלשמורה.

לדבריו של הרב שלום, בכל פעם מחדש היו הבטחות של ההממשלה שזו ה'עלייה האחרונה מאתיופיה' ואז התברר שיש עלייה חדשה: "היו המון פעימות, ב1991 הסתיימה עלייתם של ביתא ישראל ואח"כ הגיעו בני הפלשמורה שהתנצרו. כל בני הפלשמורה עלו לארץ ישראל, בעצם, במסגרת חוק השבות כולם עלו בלי יוצא מן הכלל".

הרב שלום אומר כי במקרה של העלייה הנוכחית, הממשלה אינה גזענית, מכיוון שמדובר בבירור דת מורכב, אצל אותם עולים: "כרגע אנחנו מדברים על מצב שכ-9,000 עולים ממתינים לעלייה. אני חושב שהמחאה נגדם ממש לא קשורה לצבע העור. יש המון מקרים שבהם באמת אפשר לטעון שהמחאה היא גזענית, אבל זה לא גזעני. יש פה סוגייה, עצם העובדה שהקהילה האתיופית חלוקה בעניין הזה, אז זה אומר משהו".

לדבריו של הרב, העלייה הנוכחית, מונעת מלחצים של ארגונים, שמשפיעים על הממשלה. עוד הוסיף הרב שלום כי מכיוון והממשלה כבר החליטה להעלות את בני הפלשמורה, יש צורך לסיים עם העלייה, אך לוודא שהיא באמת העלייה הסופית והאחרונה: "הבעיה היא בעצם ההחלטה של הממשלה. הממשלה מתנהגת בדפוס לא נכון, שזה אותו דפוס התנהגות גם ביחס לאוכלוסייה הפלסטינית. אין דפוס חשיבה. במקרה הזה, הייתי מציע, כיוון שראינו כבר בעבר שאמרו ש'נגמרה העלייה' שהסיפור המשיך עוד ועוד, שתסתיים העלייה הנוכחית. הממשלה צריכה לסיים את העלייה הזאת".

העלייה של בני הפלשמורה, צריכה להיעשות לפי הרב שלום, בתיאום עם כל הגורמים הממשלתיים: "זה צריך להיעשות בתיאום עם ממשלת אתיופיה ולא בצורה חד צדדית. כולם יצטרכו להסכים שנגמרה העלייה ושלא ימצאו פתאום עוד קבוצה. שלא יאפשרו יותר לארגונים אמריקאים לפעול באתיופיה בשביל להעלות עוד אנשים סתם. אני חושב שיש כאן קצת זלזול כי העולים הללו, שרוצים עכשיו להגיע, הם לא בובות. מדובר באנשים באמת מסכנים", עוד הוסיף הרב שלום כי "הטענה של הממשלה שלא מעלים בגלל קשיים של כסף, זו טענה שמביישת את האתוס הציוני היהודי. אבל זה רק דוגמא טובה החושפת את חוסר האונים של הממשלה ביחס לממתינים במחנה אתיופיה".

כזכור, שלושה חודשים בלבד אחרי שהממשלה אישרה להעלות לארץ את שארית בני הפלשמורה שממתינים באתיופיה , התוכנית הוקפאה עד לדיוני התקציב. בנובמבר האחרון פורסם כי לאחר שנים של מאבק שניהלו יוצאי אתיופיה, אישרו השרים את התוכנית להעלאת שארית הממתינים מקרב "בני קהילות הממתינים באדיס אבבה ובגונדר". החלטת ממשלה קודמת בנושא, שהתקבלה ב-2010, קבעה כי תיפסק העלייה המאורגנת מאתיופיה.