הרב שפירא: "ישראל מנקנקת את איראן"

ראש ישיבת רמת גן התמוגג מחשיפת מסמכי הגרעין האיראני והרעיף מחמאות לכל עבר: "זכות עצומה שהקב"ה שלח לנו מוסד שכזה וכוחות ביטחון שכאלה וראש ממשלה שכזה". על התקשורת הישראלית אמר: "יש המון פרשנים חמוצים במלח ובחומץ"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/05/18 13:07 כב באייר התשעח

הרב שפירא: "ישראל מנקנקת את איראן"
הרב יהושע שפירא, צילום: דוד שטיין

ראש ישיבת רמת גן הרב יהושע שפירא סבור שיום חשיפת מסמכי תכנית הגרעין של איראן, צריך להופך ליום חג. כך הוא אמר בשיעור שהעביר לתלמידיו בשבוע שעבר, יממה לאחר הודעתו הדרמטית של ראש הממשלה.

"יש המון פרשנים חמוצים במלח וחמוצים בחומץ, אמר הרב בתחילת שיעור שעסק בהתבוללות תודעתית וציין כי "ישראל התגלתה אתמול קבל עם ועולם כמעצמת המודיעין מספר 1 בעולם".

נאום נתניהו

נאום נתניהוצילום: צילום מסך

דברי הרב שפירא נאמרו כהקדמה לשיעור מתוך ספר 'צדקת הצדיק' של רבי צדוק הכהן מלובלין ובהמשך הוא הרעיף מחמאות רבות על ראש הממשלה בנימין נתניהו, "ביבי נתניהו התגלה אתמול כמי שהבחין בתהליכים הבינלאומיים החשובים ביותר בצורה החדה ביותר".

לדבריו, "איראן אתמול התגלתה במערומיה. ישראל מנקנקת אותה". בהמשך הוא הוסיף שהפגיעה באירוע החגיגי הייתה על רקע "גילויי האנטישמיות האירופית והחמיצות של התקשורת הישראלית". עם זאת הוא בחר להדגיש כי "אחד הכתבים בארה"ב אמר על נתניהו שהוא צ'רצ'יל של דורנו. זוהי זכות עצומה שהקב"ה שלח לנו מוסד שכזה וכוחות ביטחון שכאלה וראש ממשלה שכזה".

https://www.youtube.com/watch?time_continue=185&v=itWBDDKBk0Q

חכמי תקופת בית שני הכניסו למגילת תענית 36 אירועים משמחים בתולדות ישראל, לרבות חנוכה, פורים וט"ו באב. לפני שפנה לעיין בספר שממנו נלמד השיעור ניסה הרב להעריך עד כמה הייתה גדולה פעולת המודיעין הישראלי לו היו נחשפים אליה אותם חכמים.

"זה קידוש השם עצום ונס גדול שהיה לנו, אמר הרב שפירא והדגיש כי "אילו היו חכמי בית שני היום, אפשר שהתאריך הזה היה נכנס למגילת תענית. לא יודע אם זה היה מתקבל, אך הצעה כזאת הייתה נידונה".