הרב שמעון אדלר הלך לעולמו

אביו של מנכ"ל מועצת יש"ע, שכיהן בעבר כראש מנהל החינוך הממלכתי דתי, יובא למנוחות בהר הזיתים. ח"כ סלומינסקי: "שימש סמל ודוגמה לחינוך אמיתי של דרך ארץ, תורה ועבודה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/18 10:46 ה בתמוז התשעח

הרב שמעון אדלר הלך לעולמו
הרב שמעון אדלר, צילום: יח"צ אמי"ת

ראש מנהל החינוך הממלכתי דתי לשעבר, הרב שמעון אדלר, הלך הלילה (ב') לעולמו. הלווייתו תצא בשעה 16:00 מבית הלוויות סנהדריה בירושלים לכיוון הר הזיתים, שם יובא למנוחות. הרב אדלר הוא אביו של מנכ"ל מועצת יש"ע, שילה אדלר.

אדלר שימש כמנהל אולפנת בני עקיבא באבן שמואל ולאחר מכן כיהן כראש מנהל החמ"ד במשרד החינוך במשך תשע שנים. הוא למד בישיבת מרכז הרב ובאוניברסיטה העברית בירושלים והוא בעל תואר שני בחינוך ובהיסטוריה מטורו קולג'.

כמו כן היה אדלר בוגר מחזור א' של בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית, ובמהלך לימודיו במכון פיתח מודל לבתי ספר המעצים את חוזקות התלמידים. בתום לימודיו ייסד אדלר את הישיבה התיכונית אמי"ת חברותא בכפר בתיה. בשלוש השנים האחרונות הוא הנחה סדנאות ופרויקטים, והעניק הנחיה אישית לעמיתים בבית ספר מנדל למנהיגות חינוכית.

ח״כ ניסן סלומינסקי מהבית היהודי הביע צער על לכתו של אדלר, ואמר: "בצער רב, ידידי היקר ר' שמעון אדלר נלקח לבית עולמו. הוא היה מנהיג, ואיש חינוך מהשורה הראשונה שהיושרה והאמונה היו נר לרגליו. ר׳ שמעון הוביל את החינוך הדתי במשך שנים להישגים אדירים ושימש סמל ודוגמה לחינוך אמיתי של דרך ארץ, תורה ועבודה".

ברשת אמי"ת הביעו גם הם צער על מותו של מייסד ישיבת חברותא, ואמרו: "הנהלת רשת אמי"ת, ישיבת אמי"ת חברותא ראשיה ובוגריה אבלים על פטירתו של הרב שמעון אדלר, מייסד הישיבה.  הרב אדלר היה  איש חינוך דגול, שבחכמתו בנה תפיסה חינוכית חדשה הרואה את החוזקות של כל תלמיד גם כאלו שהישיבות התיכוניות לא הצליחו להתמודד איתם.  

"בזכותו מאות בוגרים שהתייאשו מבית הספר הצליחו, והם מאירים את העולם בעשייתם. אהבתו לכל תלמיד ואמונתו בכל תלמיד לא ישכחו מלב מכריו. יהי זכרו ברוך".