הרב שמואל טל זכה בפרס טולדאנו ליצירה תורנית

הפרס הנחשב כבר עשרות שנים לפרס יוקרתי הוענק השנה בין השאר לרב טל על ספרו "בשר וחלב בתערובות". הרב טל הודה לתלמידי הישיבה ש"לא עשו לא הנחות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/16 14:20 ב בסיון התשעו

הרב שמואל טל זכה בפרס טולדאנו ליצירה תורנית
גיא פטל, צילום: גיא פטל

ראש ישיבת "תורת החיים", הרב שמואל טל קיבל השבוע את הפרס "לספרות תורנית והלכתית" על ספרו "בשר וחלב בתערובות", שהוא חלק מסדרת ספריו "טל חיים". הטקס התקיים באולם המועצה הדתית בתל אביב והפרס נחשב לאחד היוקרתיים בעולם התורה, ובעבר זכו בו הרב עובדיה יוסף, הרב חיים דוד הלוי ועוד.

רב נוסף שזכה בפרס "לספרות תורנית הלכתית" הוא הרב אליהו חיים פנחסי על ספרו "הכשרות למעשה". פרס "החינוך התורני" הוענק לרב משה עמיאל, פרס "לאהבת התורה וארץ ישראל" הוענק לעו"ד שמואל אלטלף, ופרס "לכבודה של תורה" הוענק לחיים גליס.

בטקס נשאו דברים הרב ישראל מאיר לאו, רבה של תל אביב יפו, הרב משה בר רבה של יד אליהו, ורבנים נוספים. הרבנים שיבחו את ספרי "טל חיים" על השילוב המיוחד הקיים בהם בין פסיקת ההלכה בהלכות איסור והיתר יחד עם עיון ישיבתי "בעומק ובהבנה בלמדנות ובבקיאות, כספרי גדולי ראשי הישיבות בסדרי נשים ונזיקין" (מתוך נימוקי ועדת הפרס).

לאחר הדברים הללו עלה הרב טל לנאום בפני הקהל ודיבר על חשיבותו של החידוש ביצירה התורנית, כאשר בית המדרש אינו נשאר מאחור אלא מתקדם כל הזמן, מבלי לערער את יסודות ההלכה, אלא תוך התבססות עליהם ופיתוחם. בסוף דבריו הודה הרב לתלמידי ישיבתו "תורת החיים" על שותפותם הפעילה בספר, ועל כך ש"לא עשו לו הנחות", וכל עמוד ועמוד בספר עבר תחת ביקורתם הנוקבת.