הרב שמואל אליהו: "מקווה שאיזנקוט יפרוש כמה שיותר מהר"

הרב שמואל אליהו תקף את מדיניות הרמטכ''ל:" גיוס החרדים הוא חיוני והכרחי, אי אפשר לשלב אותם בצבא כשהרמטכ"ל כל היום מנסה לערבב אותם". הרב אוהד טהרלב ראש מדרשת או"ת לינדנבאום: "הרב אליהו לא היה שותף בשיח הרבנים עם הרמטכ"ל. הלוואי וגם הרמטכ"ל הבא יהיה קשוב כמו הרמטכ"ל הנוכחי".

חדשות כיפה מירב כהן 03/10/18 11:38 כד בתשרי התשעט

הרב שמואל אליהו: "מקווה שאיזנקוט יפרוש כמה שיותר מהר"
הרב שמואל אליהו, צילום: רוני חי

בראיון נוקב שהעניק הרב הראשי של צפת הרב שמואל אליהו לרדיו 103 FM, תקף הרב את מדיניות צה"ל בשילוב נשים בצבא: "אני חושב שצבא זה עניין של גברים, הצבא נועד להילחם, לפעמים באכזריות, השאלה אם ברגע האמת יכניס הצבא בחורות לקרב, לדעתי לא מתאים לבנות לקחת רובה ולירות" 

הרב אליהו טען שגיוס הבנות סותר את הרצון לגיוס חרדים לצבא: "אנחנו חושבים שגיוס חרדים הוא ברכה, חיוני והכרחי, אי אפשר לשלב אותם בצבא כשהרמטכ"ל כל היום מנסה לערבב אותם". הרב סיים את דבריו ותקף את הרמטכ"ל באופן אישי: "מקווה שאיזנקוט יפרוש כמה שיותר מהר"

על פי נתוני האגף הביטחוני- חברתי במשרד הביטחון, השנה מספר הבנות הדתיות שהתגייסו לצה"ל דרך מסלול גרעיני המדרשות הגיע למספר שיא. מהנתונים עולה כי כ- 308 בנות דתיות התגייסו עם פתיחת שנת תשע"ט לצה"ל. מדובר בעליה של כ- 15% בהשוואה לאשתקד, ושל מעל ל – 100% בהשוואה לשנת 2014.

הרב אוהד טהרלב ראש מדרשת או"ת לינדנבאום, מבית אור תורה סטון הגיב על דברי הרב: "תפקידנו כרבנים וכאנשי חינוך להוביל מציאות בה לאלפי החיילים והחיילות הדתיים בצבא, תהיה יכולת לשרת שירות משמעותי וראוי מבחינה רוחנית והלכתית. כמי שהשתתף בדיונים עם הרמטכ"ל סביב פקודת השירות המשותף, אני יודע כמה הרמטכ"ל אייזנקוט היה קשוב ופתוח לדרכי החיילים והחיילות הדתיים. הרמטכ"ל תיקן את הפקודה על-מנת שחיילים וחיילות דתיים כאחד יוכלו לעשות שירות משמעותי, במסגרת דתית והלכתית ראויה. הרב אליהו לא היה שותף בשיח הרבנים עם הרמטכ"ל, ויכול להיות שאילו היה שותף הוא היה רואה את הדברים אחרת".

הרב טהרלב הוסיף: "לצערי נוצר רושם מוטעה בציבור הדתי כאילו הצבא נלחם כל הזמן נגד המגזר הדתי. אבל אני יודע עד כמה זה לא נכון. הצבא ובראשו הרמטכ"ל עושים הכל, כדי שגם חיילים וחיילות דתיים ירגישו שצה"ל זה מקום עבורם שדואג להם כמו לכל חייל אחר. הלוואי וגם הרמטכ"ל הבא יהיה קשוב כמו הרמטכ"ל הנוכחי".

בנו של הרב שמואל אליהו, הרב עמיחי אליהו, התייחס גם הוא לעלייה במספר המתגייסות הדתיות לצה"ל: "הכותרת המאושרת "מספר שיא של מתגייסות לצה"ל" צועקת כאילו היא לקוחה מאיזה מסע יחסי ציבור של קמפיינר בינוני, שלקח נתוני עליה ברישום שדיווחו על ידי מדרשת לינדנבאום והפך אותה לנתון מוחלט "של עליה בגיוס בנות לצה"ל".