הרב שי פירון על רונה רמון: "אני מקבל בכאב - זה מה שרצתה"

חברה הקרוב של רונה רמון ז"ל, הרב שי פירון, מגיב על הסערה שהתחוללה סביב בקשתה לשרוף את גופתה: "שוחחנו על מותה הקרב. היא ידעה מה שהיא עשתה. היא בחרה. אני לא מסייע ולא משכנע. אני מקבל. בכאב, בדמע, זה מה שרצתה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/18 11:40 יג בטבת התשעט

הרב שי פירון על רונה רמון: "אני מקבל בכאב - זה מה שרצתה"
רונה רמון ז"ל, צילום: Flash90

בתחילת השבוע הלכה לעולמה רונה רמון ז"ל, אשתו של האסטרונאוט אילן רמון ואמו של טייס הקרב אסף רמון, זכרונם לברכה. לאחר מותה פורסם כי הורתה בצוואתה לשרוף את גופתה כדי למנוע ממשפחתה טקס לוויה נוסף בחייהם. 

הרב שי פירון, לשעבר שר החינוך, היה חברה הקרוב של רונה רמון, היום (ו') הוא מפרסם פוסט בו הוא מספר על השיחות שלו עם רונה רמון לפני מותה, ועל הקריאות למשפחתה להימנע מלקיים את בקשתה לשרוף את גופתה.

"כשישבנו על מרפסת ביתה ושוחחנו על מותה הקרב, פעם ועוד פעם - לא היה בינינו בכי. אלא מבט מפוכח ורצון לגעת בשורשי הקיום". מספר הרב פירון, "כשהלכה לעולמה והתפרסמה הידיעה על הדרך בה בחרה, הגיעו מאות טלפונים, לשכנע, ללכת, להבהיר להצהיר. משלחת רבנים, ומשלחת רבניות, ואנשים שנצלו משריפה, וסתם יהודים טובים".

"והייתי מאובן. כי ידעתי מראש. ידעתי עד כמה ולמה רצתה ככה. ורק ככה. אני יהודי אורתודוקסי. אין לי בעולמי אלא הלכה. ברור לי איך צריך להיקבר. אבל השיעור האחרון שקבלתי מרונה היה ללמוד לקבל את אהובך וחברך גם כשאתה חולק עליהם מכל וכל". עוד כותב הרב פירון: "היא ידעה מה שהיא עשתה. היא בחרה. אני לא מסייע ולא משכנע. אני מקבל. בכאב, בדמע, זה מה שרצתה".

צילום: צילום מסך

צילום: צילום מסך