הרב שי פירון נגד ארגון 'חותם'

הרב שי פירון תובע את ארגון 'חותם' לדין תורה וביקש מנשיא הארגון, הרב יעקב אריאל, להיות הדיין. סכום הפיצוי: מיליון ש"ח

חדשות כיפה מירב כהן 23/08/18 10:03 יב באלול התשעח

הרב שי פירון נגד ארגון 'חותם'
הרב שי פירון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרב שי פירון לא נשאר חייב. אחרי ארגון 'חותם' האשים אותו בקבלת כספים מה'קרן החדשה', תובע הרב את הארגון לדין תודה. הדיין יהיה נשיא הארגון, הרב יעקב אריאל. הפיצוי הנדרש עומד על מיליון ש"ח 

ארגון 'חותם' יצא במתקפה נגד הזרם הליברלי בציונות הדתית והפיץ סרטון על מקרות המימון של אישים ורבנים במגזר וארגונים פמיניסטיים שונים. התגובות לסרטון הפוגעני היו מכל קצוות המגזר והתעסקו בעיקר בסגנון שהעליב באופן אישי דמויות ציבוריות. 

הרב שי פירון הגיב ליאיר שרקי (בשבע) על תוכן הדברים וטען כי פעילות עמותת "הכל חינוך", בה היה שותף בכיר וקיבלה תרומות מהקרן, הופסקה לפני כארבע שנים. בנוסף אף אחד לא בא לבקש את תגובתו או לברר איתו את הפרטים, הנוגעים ברובם לתרומות מלפני כעשור."הסרטון והחוברת רצופים שקרים ואי דיוקים. אין בפרסומים אלה אמת ויש בהם פגיעה, הלבנת פנים והוצאת שם רע" 

הרב פירון החליט לתבוע את הארגון לדיון תורה ואף ביקש מנשיא הארגון, הרב יעקב אריאל, להיות הדיין. בשיחה בין פירון לרב אריאל התברר שהרב לא צפה בסרטון קודם הפצתו וטען שהקמפיין האישי שפורסם הוא "לא בידיעתו ועל דעתו". הרב אריאל הסביר לפירון את דעתו על הבעייתיות שבקבלת כספים מהקרן החדשה על אף שחלק מהמטרות היו טובות לכאורה.

הרב פירון ביקש להבהיר כי התמורות שעוברת הציונות הדתית, בהגדלת מגוון הדעות והעמדות הליברליות לא נוצרו בעקבות המימון של הקרן החדשה ולא יפסיקו בשל חוסר מימונה. פירון הוסיף כי לא ניתן לזלזל בעמדות אלו. הן שורשיות ומנומקות וצריך לתת עליהן את הדעת. 

ארגונים שונים, מימין ומשמאל, נסמכים על מקורות מימון ממגוון קרנות. ה'קרן החדשה' מממנת ארגוני שמאל רבים בין היתר את ארגון 'בצלם ו'שוברים שתיקה'. קבלת כספים מנוצרים אוונגליסטיים יכולה ליצור דילמה כאשר יש לתורמים אינטרסים ואג'נדות אותם הם מחלחלים לאותם ארגונים שנתמכים על ידם.