הרב שטרן לברקת: להסיר את דגלי הגאווה הסמוכים לבתי הכנסת

הרב הראשי לירושלים שיגר לראש העיר מכתב ובו כתב כי בית הכנסת הגדול וישורון "נחשבים כסמלים לקדושת ירושלים. כל אחד מסוגל להבין שאין להניף לידם את הדגלים המסמלים לצערנו את ההיפך". בקשתו ככל הנראה תיענה בשלילה

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/07/18 11:41 יט באב התשעח

הרב שטרן לברקת: להסיר את דגלי הגאווה הסמוכים לבתי הכנסת
לא מבין מדוע צריך את המצעד. הרב שטרן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לאחר שעמד במוקד סערה בעקבות דבריו נגד קהילת הלהט"ב, שיגר בשבוע שעבר הרב הראשי לירושלים, הרב אריה שטרן, מכתב לראש העיר ניר ברקת בו ביקש להסיר את דגלי הגאווה מאזורים הסמוכים לבתי הכנסת בבירה.

"לצערי הרב", כתב הרב  שטרן לברקת, "גם השנה מתוכנן לקיים את המצעד שאין רוח חכמים נוחה הימנו".

בהמשך ציין כי "אמנם כבר התברר לנו שאי אפשר למנוע את קיום המצעד, אבל בקשה אחת יש לנו והיא שלא להניף את הדגלים ברחוב המלך ג'ורג בקטע של בית הכנסת הגדול ובית הכנסת ישורון אשר הם נחשבים כסמלים לקדושת ירושלים. כל אחד מסוגל להבין שאין להניף לידם את הדגלים המסמלים לצערנו את ההיפך".

מצעד הגאווה בירושלים

מצעד הגאווה בירושליםצילום: גילי יערי/פלאש 90

יש לציין כי לא מדובר ביוזמה חדשה וכי בשנים עברו פנה הרב לראש העיר בבקשות דומות. "יש לי בקשה צנועה", כתב הרב בשנת 2016 לברקת, "שמבלי להתייחס לכל הפולמוס מסביב ל'מצעד', מן הראוי היה להוריד את הדגלים ברחוב שליד בתי הכנסת ישורון והיכל שלמה. בטוחני שזו מחווה שתועיל להוריד את המתח ותראה שיש התחשבות בקדושתה של ירושלים".

לפני שנתיים, בקשת הרב הראשי נענתה בחיוב והדגלים הוסרו מהמתווה שציין. עם זאת, בשנה שעברה הדגלים נשארו על כנם וזה צפוי גם להיות המצב השנה, מאחר וכפי הנראה הנושא לא מתאפשר מבחינה משפטית.

המכתב של הרב שטרן לברקת

המכתב של הרב שטרן לברקתצילום: צילום מסך