הרב רפי פרץ: ההתבוללות היא כמו שואה שניה

במהלך דיון בממשלה, אמר שר החינוך הטרי כי ההתבוללות בקרב יהדות העולם ובמיוחד יהודי ארה"ב היא כמו שואה. השר שטייניץ הגיב בדיון: "התבוללות זו לא בעיה קריטית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/19 20:39 ו בתמוז התשעט

הרב רפי פרץ: ההתבוללות היא כמו שואה שניה
הרב פרץ, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ אמר במהלך דיון בממשלה כי היקף ההתבוללות בעולם ובמיוחד ביהדות צפון אמריקה הוא כמו "שואה שניה". כך פורסם הערב בחדשות 13.

ביום ראשון שעבר, במהלך ישיבת הממשלה הציגו אנשי המכון למדיניות העם היהודי את הדוח השנתי שלהם. מי שנתן את הסקירה בישיבת הממשלה היה יו"ר המכון דניס רוס ששימש בתפקידים בכירים בבית הלבן בתקופת קלינטון, בוש ואובמה. הסקירה עסקה במצב הקהילות היהודיות בעולם ובמיוחד בצפון אמריקה. הרב רפי פרץ, שר החינוך אמר במהלך הדיון כי הוסיף: "איבדנו ככה מאז השואה ששה מיליון יהודים". 

שר האנרגיה יובל שטייניץ מהליכוד יצא נגד דברי הרב פרץ ואמר: "התבוללות זו לא בעיה קריטית. קודם כל צריך להפסיק לזלזל ביהודים שחיים באמריקה ורואים עצמם יהודים מבחינה היסטורית ותרבותית, ולא רק דתית".

בסיכום הדיון, ראש הממשלה, בנימין נתניהו אמר כי הוא מוטרד פחות מהמגמות הפוליטיות בקרב יהודי ארה"ב, תמיכה בדמוקרטים והתרחקות מישראל, אלא יותר מהמגמות הדמוגרפיות. נתניהו אמר: "יש התרחקות מהיהדות של חלק גדול מהיהודים בארה"ב וקשה מאוד להשפיע על זה".

שירה רודרמן, מנכ״לית קרן משפחת רודרמן אמרה בעקבות הדברים כי הגיע הזמן שממשלת ישראל תתייחס ברצינות לקשר שלה עם הקהילה היהודית בארצות הברית. "יחס רציני לא מתבטא בדיון מבודד או באמירה חד-פעמית. יש צורך בהחלטה להקדיש תשומת לב ומשאבים לצורך הבנה טובה יותר של האתגרים עימם יהודי ארצות הברית מתמודדים, מנישואים עם לא יהודים דרך אירועים אנטישמים ועד העלות הגבוהה של חינוך יהודי. מן הראוי שממשלת ישראל תתייחס לנושא ברצינות המתבקשת".

עו"ד אירית רוזנבלום, מייסדת ומנכ"לית "משפחה חדשה", היתה חריפה יותר ותקפה את דבריו של שר החינוך: "שר החינוך הרב רפי פרץ וחבריו לימין הקיצוני מוסיפים ומזהמים את המרחב הציבורי בגזענות מילולית, זורת שנאה ושטנה, ומעצימים את הניכור בין יהדות העולם לישראל. ההתכנסות והתבדלות שהימין סיגל לעצמו רק מרחיקים את העולם והסביבה מאיתנו, ופוגעים גם באזרחי ישראל המבקשים לאהוב ולקיים חיי זוגיות ומשפחה, ללא קשר לדתם, לאומם או השקפתם האידאולוגית".