רשמית: נתניהו השיג 65 ממליצים להרכבת הממשלה

סבב ההמלצות נמשך, אך ראש הממשלה השיג כבר רוב של ממליצים. הרב רפי פרץ וח"כ בצלאל סמוטריץ' לא הזכירו את מפלגת עצמה יהודית: "אנחנו שתי מפלגות שהולכות יחד"

חדשות כיפה מירב כהן, משה ויסטוך, גלעד כהן, חדשות כיפה 16/04/19 10:41 יא בניסן התשעט

רשמית: נתניהו השיג 65 ממליצים להרכבת הממשלה
נציגי איחוד מפלגות הימין לכנסת ה-21, צילום: כיפה

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין המשיך היום (ג') את סבב ההתייעצויות השני שלו עם הסיעות שנבחרו לכנסת. מפלגות העבודה ומרצ המליצו על בני גנץ לראשות הממשלה ואילו ישראל ביתנו, איחוד מפלגות הימין וכולנו תמכו בבנימין נתניהו, שקיבל את תמיכתם של 65 חברי כנסת וככל הנראה הוא זה שירכיב את הממשלה הבאה, החמישית שלו במספר.

גם יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ וגם יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיעו כנציגי איחוד מפלגות הימין לבית הנשיא. שני מנהיגי הרשימה לא הזכירו את הצלע השלישית של האיחוד, מפלגת עוצמה יהודית. "אנחנו שתי מפלגות שהולכות יחד", אמר פרץ. סמוטריץ' אמר לנשיא המדינה ראובן ריבלין כי הם מקווים לקבל את תיק המשפטים, אך נשיא המדינה קטע אותו.

https://www.facebook.com/ReuvenRivlin/videos/2409903432625211/

איחוד מפלגות הימין בבית הנשיא

איחוד מפלגות הימין בבית הנשיאצילום: לע"מ. מארק ניימן

סמוטריץ ויוגב בבית הנשיא

סמוטריץ ויוגב בבית הנשיאצילום: כיפה

יבגני סוכה, נציג מפלגת ישראל ביתנו הגיע מוקדם יותר היום לבית הנשיא ואמר: "העמדות שלנו ידועות". סוכה שממוקם שלישי ברשימת ישראל ביתנו שהדגיש כי "המלצנו על נתניהו זה לא אומר שנכנס לממשלתו". כשהוא נשאל על מה הם לא יכנסו לממשלה ענה: "העמדות שלנו ידועות".

חברי ישראל ביתנו במפגש עם ריבלין

חברי ישראל ביתנו במפגש עם ריבליןצילום: לע"מ. מארק ניימן

יו"ר העבודה, אבי גבאי, הגיע עם חברי סיעת מפלגת העבודה ובפני הנשיא המליץ על  בני גנץ לראשות הממשלה: "אנחנו ממליצים על בני גנץ כמי שירכיב את הממשלה. אנחנו מודעים לסיטואציה הפוליטית ומבינים שזה לא יקרה אבל זה מה שציפינו וקיווינו שיקרה".