הרב רפי פרץ: "אם ראש הממשלה רוצה הוא יכול לחבר אליו את בן גביר ומרזל"

יו"ר הבית היהודי הטרי אמר בכנס 'בשבע' כי הוא ממוקד בצירוף האיחוד הלאומי לרשימה משותפת, ומסביר שאינו מתחרט על החיבוק שנתן למפנים בגוש קטיף: "אנחנו חייבים לדעת שיש גבול למחלוקת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/19 10:47 ז באדר א'

הרב רפי פרץ: "אם ראש הממשלה רוצה הוא יכול לחבר אליו את בן גביר ומרזל"
הרב רפי פרץ בכנס 'בשבע', צילום: ישראל ברדוגו

יו"ר הבית היהודי הטרי, הרב רפי פרץ, אמר היום (ג') כי האיחוד עם מפלגתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' קרב: "אני רואה את בצלאל כאח ואת האיחוד הלאומי כאחים", אמר בכנס בשבע, בראיון עם עמית סגל. "אנחנו נלך ביחד וברוך ה' המשא-ומתן מתקדם בטוב, ואנחנו נלך ביחד, אין ברירה אחרת".

בתגובה שאל אותו סגל: "שמתי לב שאתה מזכיר את האיחוד ולא את עוצמה לישראל", ופרץ ענה כי זה "משום שהאיחוד הלאומי היא השותפה הכי טבעית. אני לא נגד איחוד עם עוצמה לישראל אבל התנאי שלנו הוא שהשותפים שלנו רואים את מדינת ישראל." 

איזה מסר זה לציבור אם אתם שוללים מפלגה שהיא לא רחוקה מבצלאל סמוטריץ'?

"אני חושב שזו הייתה מאז ומתמיד דרכה של הציונות הדתית, דרך המיינסטרים, לא קיצוניות. אבל לפני הכל אני רוצה שנתאחד עם האיחוד הלאומי ואחר כך נראה. אם ראש הממשלה מאוד רוצה הוא יכול לחבר אליו את בן גביר ומרזל. זה גם בסדר. אני ממוקד כרגע בחיבור עם האיחוד הלאומי ורק אחר כך נפתח את השורות".

הרב רפי פרץ

הרב רפי פרץצילום: ישראל ברדוגו

עוד אמר פרץ: "אני לא מתחרט על החיבוק שנתתי למפנים בגוש קטיף. אנחנו חייבים לדעת שיש גבול למחלוקת. האחדות מנצחת. ביד אחת חיבקתי בוגר שלי שפונה מהמקום וביד שנייה בוגר שהיה בין החיילים המפנים. אמרתי לרמטכ"ל אשכנזי כאשר פרשתי שאין לי שום דרישות רק דרישה אחת – לא לשים עוד הפעם את הצבא בנקודה הזו"

על השאלה אם הוא לא חושב שההתעקשות שלו להתאחד עם אנשים כמותו תביא לנפילת הימין הוא עונה: "התפקיד שלי עכשיו להחזיר הביתה את כל הציונות הדתית, את כל הפריפריה בה הרגישו שמדירים אותם מהמפלגה. זה מטריד אותי האחדות בימין אבל יש לי לפני הכל סדר עדיפות. קודם כל נבנה את ההתאגדות עם האיחוד הלאומי ואח"כ נראה מה הלאה"

סגל ביקש מהקהל להצביע בעד או נגד איחוד עם עוצמה לישראל. הרוב הרימו את ידיהם בעד.