הרב רבינוביץ' לבנט: "תמיכה בחוק הגיור- כתם בל יימחה על פעילותך"

נשיא מערך הגיור הפרטי 'גיור כהלכה' מפציר בשר החינוך להצטרף לישראל ביתנו ולטרפד את הצעת חוק הגיור הממלכתי, "מעולם לא היה כדבר הזה שסמכות רבנית עליונה הפריעה בעניינים אלו של גיורי קהילות פרטיות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/06/17 10:43 א בתמוז התשעז

הרב רבינוביץ' לבנט: "תמיכה בחוק הגיור- כתם בל יימחה על פעילותך"
הרב נחום ריבינוביץ', צילום: כיפה

ראש ישיבת מעלה אדומים ונשיא בתי הדין הפרטיים של 'גיור כהלכה', הרב נחום רבינוביץ', שיגר מכתב חריף ליו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט, בו דרש ממנו ומשרת המשפטים איילת שקד, למנוע את קידום חוק הגיור הממלכתי שצפוי לעלות היום בוועדת השרים לענייני חקיקה.

"ההחלטה המוצעת", כתב הרב רבינוביץ', "שלא להכיר במתגיירים בבתי הדין הפרטיים האורתודוקסיים, פוגעת ישירות באלפי הגרים שגוירו בישראל במהלך השנים, מעבר להיותה מנוגדת לחלוטין להלכה". לדבריו, "מעולם לא היה כדבר הזה שסמכות רבנית עליונה הפריעה בעניינים אלו של גיורי קהילות פרטיות".

 

אחד מזקני ובכירי רבני הציונות הדתית הוסיף כי ברור לו שהצעת החוק היא אינה פרי יוזמתו של שר החינוך,"אך נתינת יד להצעה זו על ידי אישורה בוועדת השרים, תהווה כתם בל יימחה על פעילותך החשובה וכמו כן גם על פעילות הבית היהודי בכנסת הנוכחית".

לפני פחות משנה, בראיון שנתן ל'כיפה', התייחס הרב רבינוביץ' לנושא הגיורים הפרטיים ואמר כי אין כל כוונה לפגוע ברבנות הראשית, "חס ושלום שנפגע ברבנות. הרבנות הראשית יכולה רק להרוויח מזה, כי כך יהיו בעתיד יותר יהודים. אני רואה יום יום איך לדאבון לב דוחים אנשים שרוצים להידבק ליהדות. זה לא יעלה על הדעת. אלה שבחרו להגיע ארצה ולבנות את חייהם כאן, לשרת בצבא ולדבר עברית, הם רוצים להיות יהודים. ואם המצב הנוכחי ימשך, בעוד 10 שנים זה עלול להרוס את עם ישראל. נהיה פה שני עמים והרבנות צריכה להבין את הבעיה הזאת. לא בטוח שנוכל לפתור את הבעיה אבל חייבים להיות ערים לה ולפעול כדי לפחות למזער אותה".

 

ב'גיור כהלכה' מבהירים כי בישראל חיים היום אלפי אזרחים המוגדרים כ'חסרי דת', זאת משום שהם אינם יהודיים על פי ההלכה. לדבריהם כשתושבים אלו, שחלקם נולדו בישראל ואף שירתו בצה"ל,  בחרו בשנים האחרונות להתגייר בידי הרבנות הראשית, הם נדחו ובצר להם פנו לבתי הדין הפרטיים האורתודוקסיים הקיימים בארץ.

 

יש לציין כי במערך בתי הדין האורתודוקסיים הפרטיים, חברים שורת רבנים, ביניהם, הרב דוד סתיו, הרב שלמה ריסקין, הרב חיים אמסלם, ועוד. בתי הדין החדשים נועדו בעיקר לגיור קטינים, שגיורם נחשב לקל יותר מבחינה הלכתית.

 

יו”ר ארגון 'עתים', הרב שאול פרבר אמר ביחס להצעת החוק כי "הוא בבחינת חלום בלהות לכל אזרח במדינת ישראל ויותר מכך לכל יהודי החי בעולם כולו. כיצד יתכן שבמדינת ישראל של 2017 יתעלמו משולחן ערוך מפורש המאפשר לכל קהילה רבנית מוכרת לאפשר גיור של אדם המבקש להצטרף לעם היהודי וכל זאת בחסות המפלגות החרדיות. זוהי שערורייה מהחמורות ביותר".

 

לדבריו, "בקרב אזרחי מדינת ישראל היום ישנם אלפים של אזרחים הנמצאים בין הפטיש לסדן, הם אינם מוכרים כאזרחים מן השורה אך נדרשים למלא אחר כל מחובותיהם האזרחיות. ואין הם במצב זה מתוך בחירה, אלא מתוך אילוץ אכזר של הסחבת הארוכה של מערך הגיור הממלכתי. אל לנו להתעלם מצו השעה הקורא לתת מענה לתושבי המדינה הנותרים ללא הכרה רשמית וללא אפשרות מלאה להגשים את חייהם האזרחיים במדינה".