הרב צבי ישראל טאו: "יש ניסיון מכיוון חילוני לכופף את הרבנות הראשית"

הרב טאו התבטא בכנס נגד רפורמת הגיור של השר לשעבר משה ניסים. הרב לאו אמר: "בכל הנושאים האחרים מבינים כל תושבי מדינת ישראל שצריך להיות רשות אחת אחראית. ורק כאן הכל הפקר?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/18 20:21 ו באב התשעח

הרב צבי ישראל טאו: "יש ניסיון מכיוון חילוני לכופף את הרבנות הראשית"
הרבנים בכנס , צילום: יחצ

בכנס נגד רפורמת הגיור של השר לשעבר משה ניסים השתתפו מאות רבנים במטרה לחזק את מעמדה של הרבנות הראשית. 

בנאום נדיר אמר הרב צבי ישראל טאו  נשיא ישיבת הר המור: "יש ניסיון מכיוון חילוני לכופף את הרבנות הראשית, ובדרכי פוליטיקה ודמגוגיה לשנות את הרבנות ואת התורה." עוד הוסיף הרב צבי טאו: "תבקשתי ע"י המארגנים לקרוא את מאמרו של הרצי"ה, שהוזכר מקודם. הדברים נצרכו גם לדור הזה. נאמרו בשנת תשכ"א, בכינוס של מאות רבני ישראל. הנושא היה הניסיון של גורמים חילוניים להשתלט על הרבנות הראשית, להתערב בבחירתה, ולהתערב בהוראותיה. הדברים חוזרים גם עכשיו, שיש ניסיון מכיוון חילוני לכופף את הרבנות הראשית, ובדרכי פוליטיקה ודמגוגיה לשנות את הרבנות ואת התורה." 

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו אמר בענין הרפומה שהוצעה " אין לי ספק בכנות כוונותיו של בנו, משה ניסים. בוודאי הרצון טוב, רק אנחנו לא מסכימים לתוצאה... בכל הנושאים האחרים מבינים כל תושבי מדינת ישראל שצריך להיות רשות אחת אחראית. ורק כאן הכל הפקר? בכל הנושאים יש רשות אחת. רק פה? כשרות? גיור? הכל הפקר? כל הרוצה ליטול את השם יבוא ויפול? ישלנו תורה אחת, ורבנות ראשית אחת!
יש לנו תורה אחת, מנהגים שונים, אך הבסיס אחד, צריך לשמור על המסורת, לשמור על עם אחד גיור אחד כשרות אחת ותורה אחת!"

הרב  לאו הדגיש בדבריו את החשיבות של עצמאותה ובניינה של הרבנות הראשית לישראל: "רבני ישראל שהוכיחו כושר עמידה במעמד זה, יעמדו איתנים גם בבאות. וכל אחד מהם יביאו תרומתה לבניינה העצמי השלם של הרבנות בישראל, ולמען ארץ הקודש".