הרב פרץ לכיפה: "יש שמנסים לתקוע טריז ביני לבין בצלאל"

יו"ר הבית היהודי מבהיר כי היחסים בינו לבין יו"ר האיחוד הלאומי טובים: "בצלאל ראוי להיות שר המשפטים. אנחנו מתהלכים ביחד"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 30/04/19 16:29 כה בניסן התשעט

הרב פרץ לכיפה: "יש שמנסים לתקוע טריז ביני לבין בצלאל"
הרב רפי פרץ, צילום: כיפה

הרב רפי פרץ, יו"ר הבית היהודי הבהיר היום (ג') בראיון לכיפה כי היחסים בינו לבין שותפו לרשימת איחוד מפלגות הימין, ח"כ בצלאל סמוטריץ' טובים. "אני שומע קולות שמנסים לתקוע טריז בינינו. אני מנצל את ההזדמנות הזאת ולומר לכולם, הכל בסדר. אנחנו מדברים בשפה דומה, טובה ופרודקטיבית. אנחנו מתהלכים ביחד". הדברים נאמרים על רקע הפרסומים לפיהם קיים קצר בין שני יושבי הראש של שתי המפלגות. 

מוקדם יותר היום, קיימה לראשונה מפלגת כחול לבן ישיבת סיעה. מי שעתיד לכהן כיו״ר האופוזיציה בני גנץ אמר בישיבה כי: "כל שלטון חייב שיהיו לו איזונים. אנו נדאג לבצר את הדמוקרטיה הישראלית". מספר 2 ברשימת כחול לבן, ח"כ יאיר לפיד הדגיש כי אין בכוונתם להיכנס לממשלת אחדות, ותקף את ראש הממשלה נתניהו "חסוך מאיתנו דיבורים על אחדות מזויפת".

https://www.youtube.com/watch?v=wKe2Ule0rFM&feature=youtu.be

יאיר לפיד הוסיף ואמר כי נתניהו היה עסוק לאורך כל הקמפיין בשיסוע העם, וכי הוא אינו מאמין לו שהוא מעוניין בשינוי השיח. לדבריו, לכחול לבן אין שום כוונה להיכנס לממשלה ובטח לא לממשלת אחדות. הוא אמר לנתניהו "חסוך מאיתנו דיבורים על אחדות מזויפת. אין שקר מכוער שלא הפיץ בקמפיין, שישכח מאתנו".

באשר להקמת הקואליציה אמר לפיד: "יש קולות הקוראים לנו להיכנס לאחדות. זה לא יקרה. אם מישהו סקרן לדעת, אלה התנאים שלנו: אין חסינות, אין פסקת התגברות, אין 26 שרים. מתקנים את חוק הלאום. אין ראש ממשלה עם כתב אישום, מוקמת מיד ועדת חקירה לפרשת הצוללות. כל אחד יודע שהרגע סגרתי סופית את האפשרות לממשלת אחדות".

"המבחן שלנו הוא להישאר ביחד, לתרגם למובנים אפקטיביים את הפיקוח על הרשות המבצעת. יש פה אנשים נחושים ועם מחויבות. בואו נאחל שבכנסת ה-21 נצליח להחזיר חלק מהדברים למסלול”.