הרב עמיחי אליהו לרב פרץ: "בבקשה ממך - עוז וענווה"

מי שנבחר במקום החמישי ברשימת האיחוד הלאומי מבקש מיו"ר הבית היהודי לא להאמין לדברים שמספרים על ח"כ סמוטריץ' ומסביר מדוע יו"ר האיחוד הלאומי ראוי יותר להנהגה

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 14/02/19 16:31 ט באדר א'

הרב עמיחי אליהו לרב פרץ: "בבקשה ממך - עוז וענווה"
הרב רפי פרץ, צילום: פלאש 90

הרב עמיחי אליהו, שנבחר במקום החמישי בפריימריז של האיחוד הלאומי מסביר בעמוד הפייסבוק שלו מדוע להיות רק רב, מחנך או איש ערכים, אלו דברים שלא מספיקים לזירה הפוליטית. "הרב רפי פרץ אכן מנהיג וזה נפלא. היו הרבה מנהיגים שדיברו גבוהה גבוהה ועזבו בלי להגיע להישגים כל שהם. אתה רב, מחנך ואיש ערכים. אבל זה לא מספיק על מנת לדעת להוביל מהלכים פולטים לטובת מדינת ישראל."

"מעטים מנהיגי הציבור שיש בהם גם וגם. גם יכולות הנהגה גבוהות, עמדות מוסריות גבוהות ובמקביל יכולות מופלאות לעבודה בכנסת", כתב הרב אליהו. "אומנם מנציג ציבור אנחנו מחפשים יכולות הנהגה גבוהות. ערכים ואידאולוגיה, יכולות דיבור ורטוריקה. אבל לא פחות אנחנו צריכים בנציג כזה; יכולת להתמצא במבוך החקיקתי, יכולת פוליטית גבוהה להוביל מהלכים חוצי מפלגות, ויכולת לעמוד על ערכים ולהציב עמדה ציבורית גם כשבמבט ראשון, המלחמה על הערכים הללו לא פופולרית, להיות מסוגל להפוך את המלחמה הזו לדעה המרכזית לאחר המאבק".

הרב עמיחי אליהו

הרב עמיחי אליהוצילום: מדף הפייסבוק של עמיחי אליהו

הרב עמיחי אליהו פונה ליו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ ומבקש ממנו כי בעקבות חוסר הניסיון הפוליטי שלו עליו להיאחז בעוז ובענווה. "אתה עדין לא הוכחת בתחום הזה דבר, אז בבקשה ממך - עוז וענווה. עוז לדעת לקבל הכרעה שהייתה צריכה להתקבל מזמן. עוז להוביל לקחת את המושכות בידיים, לעצור את החרפה הזו. להוביל לאחדות על פי היכולות האישיות ולא על פי תכתיבים שאינם עולים בקנה אחד עם טובת הציבור".

חבר האיחוד הלאומי כמובן מתייחס ומשווה בין יו"ר האיחוד הלאומי  ליו"ר מפלגתו וטוען באופן לא מפתיע, כי ח"כ בצלאל סמוטריץ הוכיח את עצמו בכל התחומים הללו. הרב אליהו מדגיש בנוסף כי למרות מה שמספרים על ח"כ סמוטריץ' הוא "חבר אמיתי ואדם נפלא".