הרב סתיו: "השוואת השואה לבעיית הפליטים מקוממת"

יו"ר רבני 'צהר' יצא נגד הניסיונות להשוות בין אפשרות גירוש מבקשי מקלט לרצח היהודים על ידי הנאצים בתקופת השואה, "צריכים לייצר בשיח הלאומי שלנו שהשואה הייתה משהו ייחודי שאין דומה לו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/01/18 15:16 ח בשבט התשעח

הרב סתיו: "השוואת השואה לבעיית הפליטים מקוממת"
מתנגד להשוואות לשואה. הרב סתיו, צילום: פלאש 90

יו"ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו, התייחס היום (רביעי) לדרישת חלק מניצולי השואה שלא לגרש פליטים ומסתננים ואמר כי אסור להשוות בין שואת היהודים וטיפול המדינה בזרים הנכנסים לשטחה.

הרב הדגיש כי הוא "נוהג בכבוד בניצולי השואה וכי מחובתנו לשמוע את דעתם", אך יחד עם זאת הדגיש כי "מדינת ישראל צריכה להפעיל שיקול דעת לאומי ולא לפעול על פי הרגש". 

לדבריו, "יש לנהוג הרבה כבוד בניצולי השואה על עמידתם וגבורתם, יחד עם זאת לא ייתכן שיהיו מי שישוו בין מי שרצח ילדים נשים וגברים, במשרפות ובתאי הגזים לבין בעיה פוליטית ערכית מוסרית, וחברתית. זו השוואה מקוממת במיוחד"

אתמול פורסם כי ניצולי שואה קראו שלא לגרש מבקשי מקלט למדינות שבהם חייהם יעמדו בסכנה, "האם לא מצלצל אצלנו פעמון אזעקה פנימי אחרי שמאות אלפי יהודים הגיעו לאושוויץ בגלל שרוב ארצות העולם לא היו מוכנות לתת להם מקלט?" שאל אחד מהם בראיון ל-ynet.

לדעתו של הרב סתיו, "אין ויכוח על השאלה האם להעביר פליטים למדינה שתהרוג אותם או למקום שבו חייהם יהיו בסכנה, "אז בוודאי אסור להעבירם למדינה כזו".

לסיום הוא הדגיש כי "אם אנחנו נתחיל לייצר השוואות בין מעשי הנאצים לבין הטיפול בפליטים אז אחרים יחלו להשוות את השלטון ביהודה ושומרון לממשלת וישי, "אנחנו צריכים לייצר בשיח הלאומי שלנו שהשואה הייתה משהו ייחודי שאין דומה לו"