הרב מלמד: "רבני צהר יראי שמיים, לא פחות מהרבנים האחרים"

ראש ישיבת הר ברכה הגן על רבני הארגון, "כמה ממנהיגיו הם חברים אישיים שלי", הסביר מה הוא חושב על מערך הכשרות שלהם, "כמעט חובה עליהם להקימו", והסביר מדוע בכל זאת הוא לא נמנה עם חברי הנהלת 'צהר' למרות שהוצע לו

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/05/18 09:07 יז בסיון התשעח

הרב מלמד: "רבני צהר יראי שמיים, לא פחות מהרבנים האחרים"
תומך ברבני צהר. הרב מלמד, צילום: פלאש 90. מרקו

לאחר שנטען על ידי תלמידיו כי הוא תומך במערך הכשרות החדש של ארגון רבני 'צהר', הסביר היום (חמישי) הרב אליעזר מלמד, במילותיו שלו בעיתון 'בשבע', מדוע בחר לעשות זאת.

בטורו 'רביבים' תחת הכותר "למה תמכתי בכשרות צהר", התייחס ראש ישיבת הר ברכה להערכה הגדולה שהוא רוחש לרבני הארגון שרבים הרבו לתקוף אותו לאחרונה.

"רבני צהר מייצגים ציבור חשוב ורחב של שומרי תורה ומצוות מבני כל העדות, שמשקיעים מהונם ואונם בבניין קהילות דתיות, בתי כנסיות, בתי ספר דתיים, ישיבות ומדרשות", הוא כתב והדגיש כי "רבני צהר אלו חכמים בתורה ויראי שמיים, לא פחות מהרבנים שקיימים בשאר החוגים הדתיים והחרדיים למיניהם".

בהמשך הסביר הרב מלמד כיצד יש לנהל מחלוקות בין תלמידי חכמים וציין מה הוביל אותו לתמוך במיזם הכשרות האלטרנטיבי לרבנות, "כאשר חוגים ומוסדות מנסים לכפות את דעתם על בני חוג אחר, ולבטל את מעמד רבניהם (ולהחרימם מלהתמנות לדיינים ורבנים רשמיים), כבר אין מדובר על כך שראוי שגם רבני צהר יקימו מערכת כשרות – אלא על מצב שכמעט חובה עליהם להקים מערכת כשרות, כמו שאר המערכות הרבניות המקובלות, כדי לתת ביטוי הלכתי ותורני לחלק שלהם בתורה".

הרב דובדבני היה רק הסנונית. חברי צהר

הרב מלמד מביע את תמיכתו במערך החדשצילום: יוסי זליגר

הרב התייחס לשאלה מדוע הוא לא מצטרף לארגון בעצמו ואמר כי "התשובה מורכבת. ראשית, כבוד גדול בשבילי להימנות עם עושי מצווה, ועל כן אני שמח להיות מזוהה עם רבני צהר. לא זו בלבד, אלא שכמה ממנהיגי רבני צהר הם חברים אישיים שלי מתקופת לימודינו בישיבת מרכז הרב ואף לפני כן. לפני כעשר שנים הם גם הציעו לי להיות שותף בהנהלת רבני צהר, וברוב ענוותנותם הסכימו שלא תתקבל החלטה בניגוד לדעתי, שכן המגמה היא שההחלטות בהנהלה יתקבלו בהסכמה מלאה".

"אולם מכמה סיבות לא יכולתי להיענות. העיקרית היא שכבר לפני שנים החלטתי להקדיש את זמני לבירור סוגיות ההלכה וכתיבתן במסגרת 'פניני הלכה'. לכן כמעט אינני יוצא מהיישוב, ואינני יכול לשאת בעוד עול ציבורי. בנוסף לכך, פעמים שדעתי שונה מדעתם, ואינני רוצה להכניס את ראשי לוויכוח או לנסות למנוע מהם לבטא את דעתם, שאותה אני מכבד מכיוון שהיא נובעת מיראת שמיים ומבוססת על לימוד הלכתי רציני ומנומק".

לצד זה הבהיר הרב כי ברצונו "להיות שותף בכל מה שאפשר לטובת כלל ישראל והתורה. לכן, אף שאינני יכול לשאת באחריות להחלטות שבמועצת הרבנים של צהר, הנני שמח שחבריי מזמינים אותי להשתתף בדיוניהם ומונים אותי עמהם כחבר".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן