הרב ליכטנשטיין יוצא בביקורת על הסלחנות של המגזר כלפי נוער הגבעות

ראש ישיבת הר עציון תוקף את ראשי ימינה על רצון לחבור לעוצמה יהודית בבחירות האחרונות ועל הסלחנות כלפי נוער הגבעות: "הציונות הדתית בהגינותה לעולם לא תעשה פעולות כאלה, אבל היא תתייחס בסלחנות למי שעושה את זה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/09/19 10:13 יב באלול התשעט

הרב ליכטנשטיין יוצא בביקורת על הסלחנות של המגזר כלפי נוער הגבעות
הרב משה ליכטנשטיין, צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

בצל מערכת הבחירות היצרית במיוחד, בה נראה שעוצמה יהודית אולי תעבור את אחוז החסימה ותכנס לכנסת ישראל, ובעקבות העלייה המשמעותית במספר אירועי "תג מחיר" בחודשים האחרונים, קיים השבוע (ג') ארגון תג מאיר כנס בנושא תגי מחיר – אידאולוגיה ומסוכנות. מטרת הכנס היתה לדון בתופעה מנקודות מבט שונות ולנתח את מסוכנותה לחברה הישראלית.

הרב משה ליכטנשטיין ביקר בצורה חריפה ביותר את הציונות הדתית שכביכול מכילה את הפרעות של נערי הגבעות בפלסטינים: "אני חושב שזה מיותר להסביר למה אלימות כלפי אדם חף מפשע, שהוא לא עשה לך שום דבר, למה זה אסור, ולמה זה חילול השם. זה נורא בכלל שצריך להקדיש לזה זמן. זה מחוץ ליהדות והם נטע זר ביהדות, כל מי שמנפנפים באידאולוגיות של נקמה אין להם שום בסיס ביהדות הנורמטיבית ובלוח הדורות. זה נטע זר שצמח לאחרונה. הרבה יותר משמעותי לדבר על הצינות הנורמטיבית שמאפשרת לצמח השוטה הזה לצמוח בתוכה".

ראש ישיבת הר עציון תקף את ראשי מפלגת ימנה על החיזור אחרי איתמר בן גביר: "ברגע ששמים את הגאולה במוקד העניין יש נטייה לעגל פינה. הרב קוק דן בזה, ואמר שצריך מאוד להיזהר מזה, אבל ממשיכי דרכו הם לא אנשים בקומתו ולכן הם לא מודעים לזה. מה שאנחנו אומרים כבר 50 שנה, שרוב הציונות הדתית בהגינותה לעולם לא תעשה פעולות כאלה, אבל היא תתייחס בסלחנות למי שעושה את זה. זה לא מוסרי, אבל טוב שיש משוגע שעושה את זה. זה לא מוסרי ואני לא אעשה את זה, אבל זה לא מחוץ לגבול. שכל הציונות הדתית עומדת בתור ומתחננת לראש מפלגה, שבביתו יש תמונה של ברוך גולדשטיין יימח שמו על הקיר וכתוב למטה "תחת ה' אשר קינא לאלוקיו". התגובה האנמית שהיתה בזמנו על מה שקרה בזמנו בחברון, ועושה על זה בדיחות וצוחקת צחוק מבויש, כל זה אומר שאתה מייצר תשתית שאתה לא תעשה את זה, אבל המשוגע כן יעשה את זה." 

בין המשתתפים בכנס – יו"ר תג מאיר ד"ר גדי גבריהו, ראש ישיבת הר עציון הרב משה ליכטנשטיין, חוקר הגותו של הרב יצחק גינזבורג ד"ר שגיא רפאל, ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי, העתונאית ותושבת עופרה יפעת ארליך , מנהל המרכז הרפורמי לדת ומדינה הרבה נעה סתת ואמו של מלאכי רוזנפלד ז"ל, שרה רוזנפלד.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן