הרב ליאור חזר חלקית מהסכמה שנתן לספר בנושא עליה להר הבית

הרב הבכיר, המצדד בעליה למקום הקדוש, נשאל מדוע נתן את הסכמתו לספר שבו הופיעה מפה שמתירה לעלות לחלק מהמקומות גם ללא טבילה, "הסכמתי נוגעת רק לעצם העיסוק בעניין, ולא על שרטוט המקומות המדויקים שמותר להיכנס אליהם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/11/18 20:42 כא בכסלו התשעט

הרב ליאור חזר חלקית מהסכמה שנתן לספר בנושא עליה להר הבית
הבהיר מדוע נתן הסכמה לספר. הרב ליאור, צילום: פלאש 90. קובי גדעון

לפני מספר שנים הוא נתן את הסכמתו לספר חדש שיצא בנושא הר הבית, אך לאחרונה, כך נודע ל'כיפה', חזר בו הרב דוב ליאור מהדברים והבהיר כי הוא חולק על חלק מהתכנים שמופיעים בו.

רבה של קריית ארבע-חברון, ומי שנחשב מזקני ובכירי רבני הציונות הדתית ותומך בעלייה להר הבית, נשאל על הסכמה שנתן לספר בשם 'המקום אשר בחר ה'', שנכתב על ידי הרב פנחס אברמוביץ'.

תשובת הרב ליאור

תשובת הרב ליאורצילום: צילום מסך

בשאלה שנשאל הרב, צוין כי "בשרטוט הנדפס בספר נראה בברור, שלדעת המחבר ניתן לעלות להר ללא טבילה ולהקיף את הרמה מדרום, מצפון וממערב (אך לא ממזרח), כיוון שתחומים אלו נמצאים מחוץ לגבולות ת"ק על ת"ק אמה". לסיום נשאל הרב ליאור האם ניתן לסמוך על המפה שמשורטטת בספר עליו נתן את הסכמתו.

"הנני להבהיר", סייג הרב בתשובתו, "שהסכמתי נוגעת רק לעצם העיסוק בעניין הר הבית ולחשיבות העלייה עליו בזמננו, אולם הסכמתי אינה על שרטוט המקומות המדויקים שמותר להיכנס אליהם, מפני ששרטוט זה לא היה לנגד עיניי".

עולים להר הבית

עולים להר הביתצילום: SLiman Khader/FLASH90

עוד הוא ציין כי "לענ"ד אין להיכנס כלל לשטח הרמה המוגבהת ולכל מקום שעדיין יש ספק בזיהויו, בפרט בצד המערבי". בנוגע לכניסה לשאר שטח ההר כתב הרב כי "אין להיכנס לשטח מחנה לוויה או אפילו ספק מחנה לוויה מבלי לטבול כדת".

יש לציין כי בעבר כתב הרב בספרו 'דבר חברון - מועדים', כי "יש להשתדל ללכת סמוך לכתלים ככל האפשר כדי לא להיכנס לספק מחנה שכינה". בסביבתו של הרב אמרו כי "לא חל כל שינוי בעמדתו, על אף שמהסכמות שהעניק לחיבורים העוסקים בעלייה להר היו שרצו, אולי, להבין אחרת".

מהרב אברמוביץ' טרם נמסרה תגובה