הרב לאו על טרור העפיפונים: "חינוך קלוקל"

במהלך טקס חלוקת תארים במכללת "אפרתה" התייחס הרב הראשי לגל השריפות בדרום בעקבות הפרחת עפיפוני התבערה, ואמר: "במקום לבטא אהבה לאדמת הקודש, ישנם כאלה שמחנכים להרס ולהשחתה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/18 12:14 כד בסיון התשעח

הרב לאו על טרור העפיפונים: "חינוך קלוקל"
הרב לאו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

"במקום לבטא אהבה לאדמת הקודש, ישנם כאלה בדרום הארץ ששורפים, הורסים ומחנכים ילדים לקחת עפיפון - משחק חביב כל כך - ולהשתמש בו להרס, להשחתה", כך אמר אתממול (ד') הרב הראשי לישראל, דוד לאו, במהלך טקס חלוקת תארים במכללת "אפרתה" שבירושלים. "איזה חינוך קלוקל זה לילדים שגדלים על השחתה", הוסיף. 

בטקס החגיגי קיבלו 164 בוגרות תואר B.Ed בחינוך. הרב דוד לאו, הרב הראשי בירך את הבוגרות ואמר על רקע אירועי הימים האחרונים כי "אנחנו מחנכים לאהבת הארץ ולעשיית טוב, והם מחנכים לשרוף את הארץ". הרב פנה אל הבוגרות ואמר להן כי מחנך יכול לשנות חיים וביקש מהן כי יראו בכל ילד וילדה את הפוטנציאל העצום הטמון בהם. הרב סיים ואמר כי המפתח לחינוך התלמידים הוא הענווה, וכפי שניתן לבנות ניתן גם לקלקל, חלילה במילה ובהתייחסות לא נכונה. 

נשיא המכללה, פרופ' שמואל סנדלר, אמר לבוגרות כי מורה זקוק לענווה. "אנחנו לימדנו אתכן לשלב ענווה עם ביטחון עצמי. העשרנו את היכולות שלכם והכנו אתכן לתרום לחברה, ובטוחני שאתן שואפות  לעשות זאת. אמצו את הידע ואת הערכים שקיבלתן כאן והעבירו אותם לתלמידיכם לחברה בישראל. אתן הוכשרתן למלא תפקיד זה".

ראש המכללה, ד"ר סיגלית רוזמרין, קראה בפני התלמידות את תפילת המורה ואמרה כי הן יוצאות לדרך ארוכה ומרתקת: "אנו כאן באפרתה נמשיך בתפילה ובתקווה לייחל להצלחתכן במשימה הגדולה שלקחתן על עצמכן".  

מפקח המכללה, דוד בוסקילה, הודה לבוגרות על שביקשו להצטרף לשורות המחנכות בישראל, ואמר: "בוגרות רבות כאן  יכלו ללמוד מקצועות 'מכניסים' יותר, והבחירה הערכית שלכן ללכת לחינוך ראויה להוקרה ולהערכה". 

הרב לאו בטקס במכללת "אפרתה"

הרב לאו בטקס במכללת "אפרתה"צילום: שמוליק קליין

איש החינוך, חילי טרופר, שנשא דברים אמר לבוגרות: "אנחנו רוצים מהמורים תקווה ואמונה. התלמידים מחפשים תקווה והדרך למתן התקווה היא האמונה בילד. הוא הוסיף ואמר כי השיעורים הגדולים ביותר אותם למד, היו מתלמידיו. כל מורה צריכה לזכור כי כפי שלה יש חוזקות וגם חולשות כך גם לתלמידים, והמפגש בין לבין מייצר את הקסם שנולד בעולם החינוך". 

נציגת התלמידות המסיימות, בת חן מועלם, המשמשת כיום גננת בגני אפרתה בירושלים, הודתה בשם הבוגרות למכללה ונשאה תפילה להצלחתן בשדה החינוך: "תמיד נזכור את הדרך שעשינו כאן במכללה, והעין הטובה של אנשיה תלווה אותנו בברכה ובהצלחה במשימה הגדולה שנטלנו על עצמנו".