הרב לאו לרבני בתי הדין: "יש פגיעה מתמדת במסורת ישראל"

עם כניסתו לתפקיד נשיא בית הדין הרבני הגדול, שלח הרב דוד לאו מכתב לרבני בתי הדין:"המצב כיום בישראל שיש פגיעה מתמדת במסורת ישראל. אין בכוחנו, לצערי, לעקור את הדברים מן השורש."

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/18 12:41 כד באלול התשעח

הרב לאו לרבני בתי הדין: "יש פגיעה מתמדת במסורת ישראל"
הרב הראשי דוד לאו, צילום: מרים אלסטר פלאש 90

בימים אלו נכנס הרב דוד לאו, הרב הראשי, לתפקיד נשיא בית הדין הרבני הגדול ובכך מחליף את הרב יצחק יוסף ששימש בתפקיד עד כה. לקראת ראש השנה והכניסה לתפקיד שלח הרב לאו מכתב לרבני בתי הדין בו הוא מברך את הרבנים בשנה טובה ומתייחס למה שמערכת בתי הדין עוברת :"אמנם חמש שנים אני שותף למערכת בתי הדין אך כעת, עם כניסתי לכהן כנשיא בית הדין הגדול אני עוסק ראשי ורובי בסוגיות העומדות על סדר היום בנושאים אלו."

במכתב שנשלח מתייחס הרב לאו למצב וטוען כי מסורת ישראל נמצאת בסכנה: "המצב כיום בישראל שיש פגיעה מתמדת במסורת ישראל. אין בכוחנו, לצערי, לעקור את הדברים מן השורש. אני חש מידי יום את דברי חז"ל "בכל יום ויום בת קול יוצאת מהר חורב ומכרזת ואומרת, אוי להם לבריות מעלבונה של תורה". מתוך הארת פנים עלינו לקיים את חובתנו לשמור שלא יתבטל ח"ו משפט התורה בישראל, לצפות לימים שיקויים בנו "ואשיבה שופטיך כבראשונה ויועציך כבתחילה"."

הרב לאו לא מתייחס ישירות למי שפוגע במשפט התורה, אך מזכיר לרבנים כי עליהם  לשמור על ספר היוחסין של העם ולדאוג לשמור על ייחודיותו של עם ישראל: "בתפקידנו אנו מייצגים את תורת ישראל, בהוראותינו אנו מכריזים "לא ככל העמים בית ישראל". חובה עלינו לשמור על ספר היוחסין של העם, ולעשות ככל שניתן שמי שרוצים לשנות את ייחודיותו של עם ישראל דרכם לא תצלח."
 


להורדת הקובץ