הרב לאו ביקש ואוזבקיסטן תשפץ קברי ניצולי שואה

הרב הראשי הגיע לביקור מיוחד במדינה המוסלמית ולאחר שביקר בקהילות היהודיות במקום, נפגש עם גורמי דת שונים במטרה לשפר בתי הקברות היהודיים המוזנחים

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/18 13:42 כא בתמוז התשעח

הרב לאו ביקש ואוזבקיסטן תשפץ קברי ניצולי שואה
הרב לאו ונצי דת אוזבקי, צילום: דוברות הרב לאו

ממשלת אוזבקיסטן החליטה היום (רביעי) על שיפוץ בתי הקברות של ניצולי השואה הקבורים במדינה, זאת לאור בקשתו המיוחדת של הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו.

הרב לאו, הנמצא בימים אלו במסע בין הקהילות היהודיות באוזבקיסטן, השתתף הבוקר בישיבה מיוחדת שנערכה לכבודו בהשתתפותם של שר הדתות באוזבקיסטן מר נורימן אבולחסאן המופתי המקומי מר אוסמונכון אלימוב  ושגריר ישראל באוזבקיסטן מר אדוארד שפירא.

בפתיחת הישיבה סיפר הרב הראשי על ביקוריו בימים האחרונים בקהילות היהודיות בטשקנט, סמארקנד ובבוכרה. וציין כי התרשם מאד מפועלם של הרבנים בקהילות לחיזוק וביסוס חיי הדת ברחבי אוזבקיסטן. 

הרב הראשי בישיבה עם שר הדתות באוזבקיסטן

הרב הראשי בישיבה עם שר הדתות באוזבקיסטןצילום: דוברות הרב לאו

הרב הראשי סיפר על ביקור מיוחד, אותו ערך בבית הקברות בו קבורים ניצולי השואה שברחו לאוזבקיסטן בזמן מלחמת העולם השנייה. הרב פנה לשר הדתות המקומי וסיפר לו על מצב הקברים במקום שהינו מוזנח ביותר, וביקש משר הדתות לפעול בהקדם לשיפוץ המקום בכדי לכבד את אותם ניצולי שואה שמתו בבריחתם. 

השר נענה מיידית לבקשתו של הרב הראשי והודיע כי בימים הקרובים תגיע משלחת מיוחדת לבית הקברות ותכין תוכנית עבודה לשיפוץ המקום בהקדם האפשרי. הרב הראשי הודה לשגריר ולשר על סיועם בכל הקשור לענייני הדת באוזבקיסטן.

במסע הרב הראשי באוזבקיסטן השתתפו ראשי ורבני קהילת יוצאי בוכרה בעולם ובהם רב הקהילה בארה"ב הרב ברוך בבייב, הרב הראשי לאוזבקיסטאן הרב ברוך אברמצייב, נשיא קונגרס יהודי בוכרה בארהב וקנדה מר בוריס קנדוב, מנכל קונגרס יהודי בוכרה בישראל הרב יהודה בלוי ומנכל קונגרס יהודי בוכרה בארהב הרב סלמן זבולונוב.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן