הרב יעקב מדן: "אי אפשר לקחת אמא ל-9 ילדים ולרסק לה את הגולגולת"

הרב יעקב מדן, ראש ישיבת הר עציון מתייחס לחשדות נגד הנערים העצורים בשב"כ ואומר: "מה שקרה לאישה הזאת, על ידי ציבור שלנו - היה צריך לחייב קריאה גדולה."

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/01/19 22:06 ד בשבט התשעט

הרב יעקב מדן: "אי אפשר לקחת אמא ל-9 ילדים ולרסק לה את הגולגולת"
הרב יעקב מדן, ראש ישיבת הר עציון, צילום: פלאש 90. אורן נחשון

ראש ישיבת הר עציון, הרב יעקב מדן התייחס היום (ה') בשיעורו למעצר הנערים החשודים לכאורה בטרור יהודי בו נהרגה עאישה אל-ראבי, אמא ל-9. הרב מדן סיפר כי נתבקש על ידי ערוץ תקשורת להתייחס לסוגיה אם מותר או אסור לחלל שבת כדי להדריך נערים כיצד להתנהג בחדר החקירות של השב"כ. כזכור, הרב דב ליאור התיר נסיעה בשבת לטובת הדרכת הנערים. "מדוע אף אחד לא מדבר על אמא ל-9 ילדים שנהרגה מאבן שנזרקה?"

"רצו לראיין אותי ולשאול אותי באחד הערוצים ולשאול האם היה מותר לחלל שבת כדי להדריך את הנערים שלכאורה ביצעו פשע, כיצד להתנהג בחקירות השב"כ." מספר הרב יעקב מדן. "כולם מדברים על אם מה שהשב"כ עשה הוא בסדר או לא. אני לא שומע את הצעקה, אישה ערבייה, אמא ל-9 ילדים נהרגה מאבן שנזרקה, אגב גם קרה בשבת. על זה לא דנים, אלא רק על השאלה אם השב"כ מתנהג כמו שצריך או לא ואם מותר לחלל על זה שבת. מה שקרה לאישה הזאת, על ידי ציבור שלנו, דבר כזה היה צריך לחייב קריאה גדולה. אי אפשר לקחת אמא של 9 ילדים ולרסק לה את הגולגולת." אמר הרב מדן.