הרב יוסף על נשות הכותל: "מטרתן - ביזוי הקדוש"

הרב הראשי הספרדי פנה לרב הכותל ודרש ממנו שלא יאפשר לנשות הארגון להשתמש במערכת הגברה באירוע לציון 30 שנה להקמת התנועה, שצפוי להתקיים בסוף השבוע ברחבת הכותל: "הפיכת המקום הקדוש למושב ליצים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/19 16:32 כט באדר א'

הרב יוסף על נשות הכותל: "מטרתן - ביזוי הקדוש"
הרב יוסף, צילום: פלאש 90. דוד כהן

הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, תקף היום (ד') בחריפות את ארגון נשות הכותל ואמר כי מטרתן, "ביזוי הקדוש והיקר לנו - אין לאפשר להם שימוש בהגברה" 

במכתב לרב הכותל, הרב שמואל, רבינוביץ קבע הרב הראשי כי אסור לתת לנשות הכותל להשתמש במערכת הגברה ברחבת הכותל.

"תצלינה אוזניים מלשמוע על מתן אפשרות של חילול המקום ע"י הפרצה הנוראה של הפיכת המקום הקדוש למושב ליצים", כתב, "באמצעות מתן אפשרות לקבוצה הנקראת נשות הכותל שכל מטרתן הוא ביזוי הקדוש והיקר לנו, לעשות שימוש בשרותי הגברה בתוך רחבת הכותל".

נשות הכותל

נשות הכותלצילום: הדס פרוש פלאש 90

לדבריו, "יש להשיב בבהירות ובבירור כי אין קריטריון לפיו יהיה ניתן לאפשר למי שאינו מורשה על פי ההלכה לעלות חזן לעשות שימוש במערכת הגברה, הדבר נוגד את מנהג המקום ומחלל את קדושת הכותל המערבי".

ביום שישי הקרוב נשות הארגון יציינו, באירוע לציון 30 שנה להקמת הארגון, את יום האישה באזור רחבת הכותל . "ב1967 שחררו את הכותל גברים בקסדות, היום משחררות את הכותל נשים בטליתות", נכתב בפוסט בדף הרשמי של התנועה שבו קראו לנשים ותומכים רבים להגיע לאירוע.

בתנועת חזון החליטו לקיים תפילת ראש חודש חגיגית בתקווה שישתתפו בה אלפי מתפללים, "על מנת להתפלל ולהעמיד קול ברור מול הפרובוקציה". התנועה גייסה, לדבריה, מעל 120,000 תומכים, אשר חתמו על אמנה הישראלית הקוראת למפלגות השונות להתחייב לפעול לקידום היהדות במדינה.


להורדת הקובץ