הרב יוסף על הכוונה להתיר כדורגל בשבת: "אוי ואבוי. הספרדים שלנו, אנחנו דואגים להם"

הרב הראשי לישראל יצא נגד כוונת ראש הממשלה לתת היתר למשחק הפופולרי בשבת, "יותר גרוע מהרכבת. הרבה יותר חמור שדבר כזה נעשה בהיתר מאשר עושים את זה שלא בהיתר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/09/17 08:09 יב באלול התשעז

הרב יוסף על הכוונה להתיר כדורגל בשבת: "אוי ואבוי. הספרדים שלנו, אנחנו דואגים להם"
הרב יוסף, צילום: דוברות

בשבוע נחשף באתר 'וואלה' כי ראש הממשלה בנימין נתניהו פועל למתן הסדרת משחקי הכדורגל בשבת. הרב הראשי הספרדי, הרב יצחק יוסף, התייחס לכך בשיעורו השבועי שנתן אמש (מוצאי שבת) וטען כי הדבר יגרור חילולי שבת מצד הציבור המסורתי.

"צריך להתפלל על המנהיגים שלנו, שיחזרו בתשובה", הוא אמר והוסיף כי נושא משחקי הכדורגל בשבת זה חמור יותר מעבודות הרכבת בשבת שעוררו סערה לפני מספר חודשים, "יותר גרוע מהרכבת, שם זה רק פועלים, פה זה כל הספרדים שלנו שייכשלו בחילול שבת כזה גדול".

בהמשך תהה הרב יוסף לאן היתר שכזה עלול להוביל, "עכשיו יושבים ועדת שרים ורוצים להחליט שהכדורגל יהיה לזה היתר 'ראסמי' בשבת, שזה יהיה בהיתר ולא באיסור. אוי ואבוי. מה אם יהיה כדורגל בשבת? כל המקומות יעשו כדורגל, יבואו אנשים עם מכוניות".

לטענתו, מי שייכשל מכל המהלך זה הציבור המסורתי, "הספרדים שלנו, אנחנו דואגים להם. הם אנשים מסורתיים, באים לבית הכנסת. שדבר כזה יהיה בהיתר? הרבה יותר חמור שדבר כזה נעשה בהיתר מאשר עושים את זה שלא בהיתר".

ביום שני שעבר, בישיבת ועדת השרים להיתרי עבודה בשבת שהתקיימה בלשכת נתניהו, דנו ראש הממשלה ושר העבודה והרווחה חיים כץ באפשרות של מתן היתר כולל למשחקי כדורגל בשבת.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' שיגר על כך מכתב לראש הממשלה, בו הוא הלין על העובדה שלפי הפרוטוקול השר לשירותי דת לא נכח בלשכת נתניהו, דבר שלטענתו מנוגד לחוק. בנוסף הוא כתב בין היתר לראש הממשלה כי "החלטתך המסתמנת למתן היתר כללי לענף הכדורגל פוגעת באופן קשה במגזרים שלמים בעם ישראל - בין אלו המבקשים שלא לשחק בשבת והינם אנוסים בדבר, ובין אלו המבקשים לצפות וליהנות ממשחקי הכדורגל והחלטתך זו תיתן גושפנקה משפטית להדרתם מן המגרשים".

"יתרה מכך", הוסיף סמוטריץ', "אבקש לחזור ולהדגיש את הידוע, כי מתן היתר כללי לענף הכדור-רגל הינו דבר המנוגד לחלוטין למסורת ישראל ולנוהג הקיים עוד מימי ראשית המדינה לגביי שמירתה של השבת בפרהסיה הישראלית ויש בו פגיעה קשה בסטטוס-קוו העדין שממילא נשחק בחלוף השנים".

לסיום הוא דרש מנתניהו "להורות על דחיית מתן היתר כללי לענף הכדורגל, יחד עם כינוס ועדה מיוחדת לבחינת העברת הענף ליום מימי השבוע ובכך תבוא ברכה גדולה גם לשחקני הכדורגל וגם לאוהדים המבקשים לשמור על השבת ולנוח עם משפחתם".