הרב יוסף הבהיר: כל שטח הכותל חייב להיות כפוף לרבנות

נציגי הממשלה נפגשו עם הרב הראשי בעניין מתווה הכותל, והסבירו כי העבודות בחלק הדרומי ייעשו כדי להתאימו לאישור גורמי התכנון והבנייה, מאחר והרחבה נבנתה ללא אישורים. הרב הראשי עמד על כך שכל פעולה תאושר ע"י הרבנות

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/18 16:22 יט בתמוז התשעח

הרב יוסף הבהיר: כל שטח הכותל חייב להיות כפוף לרבנות
ברוורמן ופרץ בפגישה עם הרב יוסף, צילום: דוברות הרבנות הראשית לישראל

מזכיר הממשלה צחי ברוורמן ונציג משרד רה״מ עו״ד רונן פרץ נפגשו היום (ב') בשליחות ראש הממשלה נתניהו עם הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, בעניין השיפוצים המתוכננים ברחבת הכותל הדרומית.

מזכיר הממשלה עדכן את הראשון לציון, כי אין בכוונת הממשלה לעשות שינוי מן המצב הקיים, והפעילות הנעשית כרגע היא מתוך הבנה שמתווה הכותל בוטל. לדבריו, כל שייעשה הוא רק להתאים את הרחבה הקיימת בכותל הדרומי לאישור גורמי התכנון והבנייה שניתנו בעבר, זאת לאור העובדה שהרחבה הנוכחית נבנתה ללא אישורים והיא איננה בטיחותית.

מזכיר הממשלה הוסיף והבהיר, כי לא תוקם כל מועצה לניהול הרחבה והיא תהיה כפופה לחברה לפיתוח הרובע היהודי.

הרב יוסף עמד על כך שאין כל הבדל בין הרחבה הדרומית בכותל המערבי לבין הרחבה הצפונית וכי כל השטח על פי חוק ועל פי ההלכה חייב להיות כפוף אך ורק לרבנות הראשית לישראל. הוא הציג גם את ההחלטות הסדרתיות של מועצת הרבנות הראשית בעניין עוד מהתקופה בה כיהן אביו, הרב עובדיה יוסף, ברבנות הראשית. על פי ההחלטות, אין לעשות כל פעולה ללא אישור הרבנות הראשית בכל חלקי הרחבה, מאחר והיא הגורם הממונה בחוק על המקום.