הרב טאו נגד בר אילן: "לא מבין איך רבנים נשארים ללמד שם"

נשיא ישיבת הר המור התבטא בחריפות נגד אוניברסיטת בר אילן בעקבות כנס בנושא פוליאמוריה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/19 16:53 ל בשבט התשעט

הרב טאו נגד בר אילן: "לא מבין איך רבנים נשארים ללמד שם"
הרב צבי ישראל טאו והרב עמיאל שטרנברג, צילום: צחי מאגנזי

נשיא ישיבת הר המור, הרב צבי טאו, העביר השבוע שיעור בו התבטא בחריפות נגד הכנס שצפוי להתקיים היום (ג') באוניברסיטת בר אילן בנושא פוליאמוריה. בדבריו מותח הרב טאו ביקורת על קיום הכנס וכן גם על רבנים שממשיכים להעביר שיעורים באוניברסיטה למרות שהנהלת האוניברסיטה לא מבטלת אותו. כפי שפורסם לראשונה ב'חדשות כיפה', מאות סטודנטים מהאוניברסיטה חתמו על עצומה הדורשת מהנהלת האוניברסיטה לבטל את הכנס. 

לדברי הרב טאו "יש היום אוניברסיטה מאוד מכובדת שקוראת לעצמה אוניברסיטה דתית, והיא עושה תעמולה לבגידה וניאוף של ההרס המשפחות ולהרס הילדים. לעיני הילדים האימהות בוגדות בבעליהן, באביהם של הילדים, והם חיים חיים משותפים עם אנשים אחרים. זה לא רק יוצא מין הכלל אלא כך אמור להיות נהוג והמנהג הקבוע. ועל זה הם עושים עכשיו כנס גדול שמי שלומד פסיכולוגיה צריך להשתתף בכנס הזה. וצריך לשמוע את התעמולה הזאת". 

למצולמים אין קשר לכתבה

למצולמים אין קשר לכתבהצילום: פלאש 90

עוד אמר הרב טאו בדבריו: "מכונת הרס שהיא דורסת והולכת קדימה ולא משאירה אבן על אבן מכל ערכי החיים המוסר והאמון האחריות והישרות והאנושיות והנורמליות. הם יורים עלינו וצריך לירות בחזרה, אי אפשר רק לספוג. איך אומרים? הם פוש אובר. אתם יודעים מה זה פוש אובר? פוש אובר זה לא אחד שצריך ללחום מולו, אלא עושים לו תיק והוא נופל. אין לו כוח לעמוד, פוש קטן והוא כבר שוכב. זה נקרא פוש אובר וככה הם חושבים". 

"אבל רבותי אל תהיו כאלה אנחנו צריכים להיות אנשים עם אומץ אנחנו צריכים אנשים עם אחריות אנשים שרואים את הנולד. מה יהיה עם הילדים האלו? מה יהיה עם המשפחות האלה? ומה יהיה עם התוצאות של כל זה?" שאל הרב טאו. 

בדבריו, מתח הרב ביקורת גם על הרבנים שממשיכים ללמד במקום למרות קיום הכנס. "יש רבנים שנשארים בבר אילן על אף שהיא האוניברסיטה המוכנה דתית היא זה שמקדמת את זה. והיא יש לה את הכנס הזה ושם יש רבנים גם שנותנים שיעורים אתם כולכם יודעים אותם ומכירים את שמותם ואני מבקש ושואל איך אפשר להישאר במקום כזה. חייבת להיות מחאה ציבורית איפה ההפגנות ואיפה היציאה של העם לרחובות כנגד השחתה כזאת?" שואל הרב טאו. 

"השחתה שהיא דורסת ודורסת ומחרבת. מה אנחנו במעבדה חברתית?! אפשר לעשות ככה ניסויים על דור שלם? על עם שלם? לחדש מושגים בלי שהוא מרגיש. לרוקן אותו מערכי היסוד הנורמאליים האנושים ולהחדיר לו דברים מטורפים שהם לא אנושים בכלל. לא רק נגד התורה הם בכלל נגד האנושיות הנורמלית הבריאה" הוסיף הרב טאו.

בסוף דבריו קורא הרב טאו לציבור להתעורר ולא לתת לדברים האלו לעבור על סדר היום. "אני לא אומר סתם. אי אפשר לעבור על זה בסדר היום. הם שם מכשירים את המורים שלנו. מורה לא מקבל תעודה אם הוא לא עבר בבר אילן תואר ראשון או תואר שני ואם לא שם אז במכללה. המכללות האלו מאיפה הם ניזונות? איפה המרצים שם למדו? במכללת בבר אילן. הכול מבר אילן. זה אוניברסיטה דתית, היא השפיץ. והיא זאת שמובילה גם את ההרס הטוטאלי הזה. צריך להבין מה קורה פה" מסיים הרב טאו את התייחסותו לכנס.

נכיר כי מחר צפוי להתקיים באוניברסיטת בר אילן שעוסק בנושא נישואים פתוחים בין בני זוג נשואים שמנהלים זוגיות נוספת, בהסכמה. הכנס קיבל ביקורת רבה מצד פרופסורים המלמדים באוניברסיטה, שאף ניסו לבטל אותו, וכן מסטודנטים שהצהירו שהם לא יכנסו לכנס. כמו כן, נערכו הפגנות נגד רקטורית האוניברסיטה, מרים פאוסט, בדרישה שתבטל את הכנס, וכן מול ביתו של נשיא האוניברסיטה, הפרופסור אריה צבן.