הרב חיים אמסלם מצטרף לבית היהודי

"כל מי שרואה עצמו ספרדי ימצא את מקומו בשורות הבית היהודי" אומר ח"כ לשעבר הרב אמסלם שהודיע על כוונתו להתפקד לבית היהודי ולהתמודד בפריימריס

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 15/07/16 12:46 ט בתמוז התשעו

הרב חיים אמסלם מצטרף לבית היהודי
Yossi Zamir, פלאש 90, צילום: Yossi Zamir, פלאש 90

חבר הכנסת לשעבר הרב חיים אמסלם מצטרף לבית היהודי. בשבוע הבא יגיש אמסלם את טופס ההתפקדות שלו במשרדי המפלגה.

"כל מי שרואה עצמו ספרדי ימצא את מקומו בשורות הבית היהודי". אומר הרב אמסלם, "הקמת ועדת ביטון על ידי השר בנט, הדאגה שלו והרצון להאדיר ולא להנציח את העניות או את המסכנות של הספרדים, העמידה על מורשתנו האדירה והמפותחת, היא זו שגרמה לי להצטרף לבית היהודי".

הרב אמסלם כיהן כחבר כנסת מטעם מפלגת ש"ס בין השנים 2006-2012. במהלך תקופתו כחבר כנסת הוא זכה לגילויי תמיכה רבים בציבור החילוני והדתי ואף זכה בתואר אות אביר איכות השלטון לשנת 2011. הוא הודח ממפלגת ש"ס ב-2012 בשל התבטאויותיו בנושא בג"צ בית הספר בעמנואל, התבטאויות שהיו בניגוד לעמדת המפלגה ובשל עמדותיו הליבראליות בנושאי גיור, לימודי ליבה, גיוס חרדים לצה"ל ועוד. מועצת חכמי התורה אף פירסמה מכתב נגד הרב אמסלם בו קראה "לכל מי שהתורה יקרה בעיניו להתרחק מן האיש הזה הרחק כמטחווי קשת, ומדעותיו המוזרות והכפרניות"

לאחר הפרישה מש"ס הקים אמסלם את תנועת "עם שלם" שהתמודדה בבחירות לראשות הממשלה ב-2013 וגרפה קרוב ל-50,000 קולות, אך לא עברה את אחוז החסימה. ב-2014 הצטרפה תנועת "עם שלם" לליכוד.

"אני קורא היום לציבור הספרדי, זו שעתנו היפה, זהו הרנסנס של המסורת שנכבשה עד היום על ידי עסקנות מקצועית- בואו הביתה לבית היהודי, זה המקום שלנו, שם נמצא הייצוג האמיתי, הדאגה למורשת היהודית, להיסטוריה שלנו. תתפקדו למפלגה ובעז"ה נעשה ונצליח" אמר אמסלם.

ממפלגת הבית היהודי נמסר ״אנו מברכים על הצטרפותו של הרב אמסלם, כחלק מתנופת הבית היהודי בדרך להנהגת המדינה. בימים בהם מתרחשת מהפכת דו"ח ביטון במערכת החינוך אותו יזם שר החינוך, אך טבעי שהרב אמסלם ימצא את מקומו בבית היהודי שמרחיב את שורותיו ושייך לכל עם ישראל״.