הרב הראשי של ארגנטינה הותקף בביתו: מצבו קשה

לפנות בוקר הגיעו אלמונים לביתו של הרב גביראל דוידוביץ' ותקפו אותו עש שאיבד את הכרתו. במהלך השוד קשרו האלמונים את רעייתו ואמרו: "אנחנו יודעים שאתה הרב של הקהילה היהודית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/19 08:17 כא באדר א'

הרב הראשי של ארגנטינה הותקף בביתו: מצבו קשה
הרב דוידוביץ' עם ראש הממשלה נתניהו ורעייתו, צילום: Avi Ohayon/GPO

"אנחנו יודעים שאתה הרב של הקהילה היהודית", כך אמרו הפוגעים של הרב גבריאל דוידוביץ', רבה הראשי של ארגנטינה,שהותקף על-ידי אלמונים שנכנסו לביתו סמוך לשעה 02:00 לפנות בוקר.

כנופיית האלמונים שתקפו את הרב הראשי של הקהילה היהודית בארגנטינה שדדו כסף וחפצים אישיים מביתו ופצעו אותו קשה עד שאיבד את הכרתו. במהלך השוד קשרו האלמונים את רעייתו, והשמיעו דברי נעצה. 

ארגון הקהילה היהודית בארגנטינה AMIA, עומד בשעות אלו בקשר עם גורמים בממשל הארגנטינאי וכוחות הביטחון בכדי לחקור מיידית את האירוע האלים, ולמצות את הדין עם הפורעים העומדים מאחורי השוד האלים

מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי, רוברט זינגר, התייחס לתקיפה ואמר: "אנחנו רותחים על ההתקפה הברוטלית נגד הרב גבריאל דוידוביץ', שהוכה בפראות בביתו. עם זאת, אנחנו שמחים שהרשויות מתייחסות לנושא בחומרה ובדאגה שלה הוא ראוי. טרם ברור אם מדובר בפשע אנטישמי מתוכנן, אולם אנחנו סומכים על הרשויות שימשיכו לעשות כל שביכולתן כדי להביא את הפושעים לדין".