הרב הראשי למנדלבליט: צריכים הערכת זמן להערך להחלטת בית המשפט

לאחר שמדלבליט התריע במכתבו לרב יצחק יוסף על העיכוב בהחלטת בית המשפט, הרב הראשי שלח את תגובתו ליועמ"ש :"קיים חשש לפגיעה אנושה במשגיחי הכשרות"

חדשות כיפה מירב כהן 15/08/18 18:32 ד באלול התשעח

הרב הראשי למנדלבליט: צריכים הערכת זמן להערך להחלטת בית המשפט
הרב יצחק יוסף, צילום: Yaakov Cohen/Flash90

בעקבות מכתבו של היועמ"ש ד"ר אביחי מנדלבליט על ניתוק זיקת משגיח מושגח, שלח הראשון לציון הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית הרב יצחק יוסף שליט"א מכתב ליועמ"ש מנדלבליט בו הוא מבקש שלא לפגוע במשגיחי הכשרות למרות מציאת פתרון לניתוק הזיקה בין משגיח לבית העסק כפי שנקבע על ידי בבית המשפט העליון".

הבוקר (ד') פורסם כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שלח מכתב לרבנות הראשית ובו הוא מתריע על אי התקדמות יישום פסק הדין שניתן בבג"צ, הקובע כי תופרד הזיקה בין משגיח למושגח, או במילים אחרות, משגיח כשרות לא יוכל לקבל את משכורתו או תשלום כלשהו מהגוף עליו הוא משגיח. 

בהמשך מכתבו פורס הראש"ל בפני היועמ"ש את המאמצים הגדולים שנעשו ברבנות הראשית לישראל כדי למנוע את הפגיעה הכלכלית במשגיחי הכשרות ובאיכות הכשרות: "גורמי הרבנות הראשית והממשלה פועלים על מנת למצוא פתרונות שיאיינו את הפגיעה החמורה האפשרית בציבור אלפי המשגיחים, פגיעה שתוביל ממילא לפגיעה באיכות הכשרות עצמה. לא יעלה על הדעת כי יינקט פתרון אשר בכל המגזרים במשק הולך הוא ועובר מן העולם בדמות הפיכתם של אנשים  עובדים לפועלים בחברות כח אדם תוך פגיעה חמורה בזכויותיהם וללא כל אופק לשינוי בעתיד הקרוב"

בנוסף כותב הראש"ל במכתבו כי לא ייתכן שרק הרצון לעמוד בלוח הזמנים שקצב בית המשפט יפגע במטה לחמם של משגיחי הכשרות וביקש שהיועמ"ש הארכה משמעותית לגיבוש פתרון שיענה על בעיה המשגיחים.

במכתבו מתייחס הראש"ל יוסף לפתרונות שהוצעו לצורת ההסדרה של העסקת משגיחי הכשרות ואומר "אציין כי הפתרון הפשוט שימנע כל פגיעה במשגיחי הכשרות הוא קליטת משגיחי הכשרות כעובדים במועצות הדתיות, פתרון שמשום מה משרד האוצר מסרב לאשרו. פתרון זה עומד בקנה אחד עם עקרון הפרדת משגיח מושגח ובד בבד מעלה באופן משמעותי את מעלת ואיכות הכשרות.