הרב הראשי הספרדי: בתי כנסת של רפורמים הם עבודה זרה

הראשון לציון הרב יצחק יוסף תוקף בחריפות את התנועה הרפורמית בספרו החדש וקובע כי "אין להניח לרב רפורמי לברך ברכה אחת מברכות הנישואין". נאמני תורה ועבודה בתגובה: "אמירותיו מלבות שנאה וגורמות להרחקתם של יהודים מהמסורת היהודית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/05/19 21:41 כט בניסן התשעט

הרב הראשי הספרדי: בתי כנסת של רפורמים הם עבודה זרה
הרב יצחק יוסף, צילום: פלאש 90. דוד כהן

הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף קבע בספר הלכה חדש -"ילקוט יוסף" שפרסם כי בתי כנסת של רפורמים הם בתי עבודה זרה ואסור להיכנס לתוכם. עוד קבע הרב כי כל יסודם הוא "שלילת התורה והתבוללות". 

"ברור שאין מטרתם בתפילה בכותל המערבי", כתב הראשון לציון בספרו על על הרפורמים, "אלא רק זכויות שונות בייצור הדמיוני שבדו לעצמם בשם היהדות הרפורמית, שכל יסודה הוא שלילת התורה והתבוללות". הרב מפרט גם את "היחס בהלכה לתנועות הרפורמים", וקובע כי אף שהם יהודים, "אסור לעלות את הרפורמים לתורה ואין לענות אמן אחר ברכותיהם".

בהמשך מצטט הרב הראשי את אביו, הרב עובדיה יוסף, וקובע כי "מנהיגים ורבניהם השחיתו, התעיבו וחיללו כל קודם, והתירו נישואי תערובת בפרהסיא, בטקס משותף של רב רפורמי וכומר ביחד"

הרב הוסיף בספרו כי "אין להניח לרב רפורמי לברך ברכה אחת מברכות הנישואין תחת החופה", ו"הברכות שלהם אינן נחשבות". הרב יוסף אף כותב כי "פשוט וברור שאסור להתחבר עמהם ואין לך קלקול יותר גדול מזה, שכל ישראל קבלו עליהם רק תורה אחת, ולא שייך שיהיה לנו איזה קשר עמהם".

תנועת נאמני תורה ועבודה בתגובה לעמדות הרב יוסף בספרו החדש: ״אנו סבורים שהאמירות מרחיקות הלכת של של הרב יוסף כנגד הרפורמים, מלבות שנאה וגורמות להרחקתם של יהודים מהמסורת היהודית". 

עוד הוסיפו בתנועה: "כתנועה אורתודוכסית המחויבת להלכה, אנו מאמינים שבד בבד עם ההסתייגויות העניינית מהאידיאולוגיה ומהפרקטיקה הדתית של הזרמים הלא-אורתודוקסים, יש צורך בשיתוף פעולה על מנת לחבר לעם ישראל את העם היהודי כולו. שינוי היחס כלפי התנועות השונות הפועלות בעם הוא צו השעה מבחינה יהודית״