הרב הדנה: "כל מה שבניתי יכול לקרוס"

בראיון ראשון לאחר ההודעה על אי הארכת כהונתו מסביר הרב יוסף הדנה את המניעים למהלך: "מי שמסרב זה בכיר במשרד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/16 11:11 טו בסיון התשעו

הרב הדנה: "כל מה שבניתי יכול לקרוס"
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"מאז ומעולם הרבנים תמכו בי", אומר הרב הדנה, הרב של קהילת יהודי אתיופיה בראיון לרדיו קול חי על רקע הכוונה לא להאריך את כהונתו בטענת שעבר את גיל הפרישה. "מרן הגאון הגדול הרב עובדיה יוסף זצוק"ל הוא למעשה האבא של הקהילה, הוא לימד אותי באופן אישי, שלח אותי לישיבה וכל הזמן תמך בי ועזר לי וברוך ה' עד היום האחרון הוא ליווה אותי."

"בזכותו ובזכות הרבה רבנים ואנשים שעזרו לי, יכולתי להביא את הקהילה שלי למקום שהיא נמצאת בו היום. לא היו הפגנות ושביתות בנושא של הדת בכל הזמנים. בסייעתא דישמיא ובעזרת כל גדולי התורה, הצלחתי. היום הגעתי לגיל פרישה, ואני ראיתי שאם אני עוזב עכשיו, כל מה שבניתי יכול לקרוס".

את האצבע המאשימה מפנה הרב הדנה למשרד הדתות, "מי שמסרב זה בכיר במשרד. יש אחראי שכשדיברתי איתו, הוא אמר לי שצריך ללכת הביתה. אמרתי בסדר גמור, אבל אחר כך אני רואה גם לחץ מצד הציבור וידידים שמכירים ואכפת להם מיהודי אתיופיה". בתווך גבר היום הלחץ גם מצד הרבנים הראשיים ששיגרו מכתב למשרד הדתות בו הביעו את תמיכתם בהמשך מועמדותו.

בהתייחסו לטענות לפיהם תמיכתו בתושבי פתח תקווה בני העדה שנאבקו במועצה הדתית שסירבה לרושמם לנישואין אמר הרב הדנה כי "היה מאבק והיו כל מיני אנשים שהתערבו, ולא רק שלא עזרו אלא סיבכו את העניין. בשאר המקומות שאני טיפלתי באופן אישי הכל מסודר". לדבריו, "לא הרבנים המקומיים האתיופים עוררו את זה. הבעיה הייתה במועצה הדתית שלא היו מקבלים את הזוגות והיו שולחים אותם למקומות אחרים להירשם לנישואין".

בהתייחסו לפעילותו של השר בנושא, חשף הרב כי היום התקיימה פגישה בניהם ובה סוכם על שיתוף פעולה וניסיון להמשיך את הכהונה, "יכול להיות שמרוב היאוש לא פניתי לשר, הוא באמת אדם הגון ומאוד שקול שאוהב רק לעזור. היום נפגשתי איתו, אמרתי את שלי. הוא אמר שהוא ישקול בכובד ראש ואני מקווה שהעניינים יסתדרו. מניסיון העבר אני יודע שהוא אדם יקר מאוד".