הרב דרור אריה באולפן כיפה: "חילונית בראש מפלגה דתית זה כמו קניבל בראש מפלגה צמחונית"

יו"ר מפלגת נעם בראיון ראשון מסביר שמפלגתו אינה גימיק והם רצים עד הסוף: "באנו כדי לרוץ בכל הכח", ומסביר עד כמה מעורב הרב טאו בקמפיין המפלגה

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 16/08/19 11:22 טו באב התשעט

הרב דרור אריה באולפן כיפה: "חילונית בראש מפלגה דתית זה כמו קניבל בראש מפלגה צמחונית"
הרב דרור אריה באולפן כיפה, צילום: כיפה

מפלגת נעם הגיחה אלינו ואל מערכת הבחירות הנוכחית בפתאומיות. המפלגה שנוסדה בבית מדרשו של הרב צבי טאו, ישיבת הר המור נתפסה בהתחלה, ואולי עדיין בעיני רבים כגימיק - רבים טוענים שנעם צפויה להסיר את מועמדותה לקראת יום הבוחר ב-17 בספטמבר.

המפלגה נוסדה על הקרקע של הדיון הכל-כך משמעותי היום בציבור הדתי לאומי, הדיון על הרצף הדתי, בין הלייטים לבין החרד"לים. מטרתה של נעם ללא ספק היא לנופף בדגל החרד"ליות - או כמו שהם קוראים לכך בדף המסרים שלהם - הדגל של הנורמליות. הרב דרור אריה, יושב ראש מפלגת נעם, מבית מדרשו של הרב צבי טאו, מסביר מדוע פרשו מאיחוד מפלגות הימין, והאם הוא עומד מאחורי הסרטונים מעוררי המחלוקת.

אתם מפלגת פייק? 

"אנחנו לא גימיק. באנו כדי לרוץ בכל הכח. יש מאות של פעילים שמסתובבים בכל הארץ ועובדים מאוד קשה". 

כרגע, בסקרים, אתם לא עוברים את אחוז החסימה?

"שמעון פרס אמר שסקרים זה כמו בושם. אנחנו רואים שתמיד יש איזשהו פספוס של בין 15-20 מנדטים לכאן או לכאן. אנחנו גם יודעים שקרוב ל-50% מהציבור בכלל שעדיין לא הגיע להכרעה. בישורת האחרונה הם יחליט לאן להצביע ולכן אנחנו עובדים מאוד קשה, ויש לנו תגובות מאוד טובות מהציבור הכללי, המסורתי, החרדי וגם מהציונות הדתית פנימה שאומרת שאנחנו משמיעים קול אמיץ, ברור ובנעם". 


(צפו בראיון המלא)


אתם רצים עד הסוף? 

"כן, חד משמעית אנחנו רצים עד הסוף. אנחנו נמצאים בסכנה קיומית מבחינה רוחנית. יש כאן גופים משומנים עם הרבה מאוד כסף כמו הקרן החדשה והאיחוד האירופי, שהשתלטו על משרד החינוך והצבא ומכתיבים פה את סדר היום. הם הפכו את הצבא שלנו מצבא מנצח לצבא שוויוני ומכיל. הם סיממו אותנו עם כל שפת פוליטקלי קורקט וכל מיני תפיסות עולם פוסט מודרניסטיות שהמטרה הסופית היא לקחת אותנו למקום, בלי שנשים לב, שמחליפות לנו את הזהות. מוציאים לנו את הלב היהודי. מדברים בשפה מאוד יפה של סובלנות ורב תרבותיות. אירופה נמחקה בגלל התהליך הזה. צרפת היא לא צרפת, ואחוז הנאנסות בשוודיה הוא מהגדול בעולם- היא נחשבת לבירת האונס. המוסלמים פשוט פוגעים בציבור- והציבור שותק".

מי מנחיל את השפה הזו? מי האויב? 

"הקרן החדשה לישראל והאיחוד האירופי. באתר שלנו יצרנו מפה עם נתונים מאוד מדייקים שמראים מי באמת מנהל את משרד החינוך. אנחנו חיים בדמיון שיש ממשלה בישראל. זה נכון שיש ממשלת ימין, דתיים וחרדים, אבל אני ממשיל את זה לספינה שחוזרת הביתה אחרי 2000 שנות גלות. היא שטה עם רב חובל חמוד, הוא אפילו יודע לדבר בחוף הים ואומר לנו קחו ימינה, אבל מישהו קודח חור בירכתי הספינה. מישהו מחליף לנו את הזהות". 

"היום שתי מפלגות גדולות ורציניות, בראשות ליברמן ולפיד, מדברות על נישואים אזרחיים. זה העתיד שלנו. אני רוצה לדעת שהילדים שלנו יוכלו להתחתן אחד עם השני.  אני רוצה לדעת שהבן שלי והבת שלי יוכלו להתחתן עם כל יהודי במדינת ישראל. שנוכל לשבת ביחד ולדבר את אותם ערכים". 

הסרטונים שהוצאתם פרובוקטיביים מאוד. אתם משווים בין היטלר לארגוני שמאל ישראלים

"המסר שלנו היה מאוד ברור. לעם ישראל בכל דור ודור היתה מלחמת קיום אחרת. פעם המלחמה היתה על הגוף, היום המלחמה היא על הזהות. הסרטון שלנו מדבר שבכל דור יש אתגר קיומי. היום אנחנו נמצאים במלחמת קיום כשמנסים להשמיד את הזהות היהודית שלנו. בסרטון הסברנו שהצלחנו להתמודד עם אויבים מבחוץ, והיום הידידים הטובים שלנו כמו הקרן החדשה, ה- BDS וממשלות זהות, שבוחשות היטב במשרד החינוך, אומרים 'לא הצלחנו לנצח אותם מבפנים אז נעקור את הלב מבפנים'. אנחנו קוראים לציונות הדתית, החבר'ה הראשונים ברפואה, בתקשורת ובצבא, עכשיו צריך לצאת מהבתים כדי להחזיר את השפיות לעם שלנו". 

זה לא גורם לשיח פלגני ומסית? 

"זה בדיוק השיח הפוסט מודרניסטי. כשאני אומר אני בעד משפחה-אבא, אמא וילדים, אז אומרים לך שאתה פוגעני. כשאתה אומר שאתה בעד כותל קדוש אז אומרים לך אתה מסית. אנחנו מדברים על ארגונים שממומנים על ידי קרנות זרות שמנצלים ומשתמשים בנו. הרפורמיים הם אחינו, גם כל אחינו שמתמודדים עם נטיות הפוכות אנחנו דואגים להם ולנו. מישהו מנצל את הטוב והחמלה שבחברה הישראלית כדי לשסות אותנו האחד בשני. כדי שהחברה הישראלית תוכל לעמוד באתגרים שעומדים בפניה חייבים לטפח את הזהות היהודית. איזה עתיד יש לנו אם כבר בגן מלמדים את הילדים שלנו שאין אבא ואמא יש הורה אחד והורה שניים? מחנכים כבר מגיל גן לרסק את המשפחה. אני אומר אם אין זהות אישית אז גם אין זהות מגדרית ברורה ואז גם אין זהות לאומית. כשהיינו בגן בפורים הביאו לנו את מלכת אסתר, היום יש גנים שמביאים להם מלכת דאג. לאן הגענו?" 

עד כמה הרב טאו מעורב בקמפיין שלכם? 

"אנחנו מתייעצים,משתפים ומקבלים את ברכתו. אנחנו מראים לו את הסרטונים ואת שאר הפרסומים שיוצאים. הוא תומך בהם ונותן בנו הרבה אמון. אנחנו הרבה שנים בסוגיות האלה". 

בדרך כלל,כשאנשים רצים לכנסת הם אומרים דברים שנעימים לאוזן ומדברים בפוליטקלי קורקט.  אנחנו הלכנו לסוגיות הכי קשות, לא מדוברות ומוסתרות. אנחנו אומרים את האמת בשם העם. משמיעים את הקול של העם".  

ובכל זאת אתם לא רלוונטים. אף אחד אפילו לא חשב לפסול אתכם למרות כל הפרובוקציות

"יש למעלה מ-50% שעדיין לא הביעו את עמדתם. אנחנו יוצאים אל השטח ומדברים עם אנשים ובודקים את עצמנו. הקול שלנו הוא קול שפוי ובהיר, למרות שמנסים לייצר איזשהו נרטיב קיצוני והזוי". 

מישהו ממפלגת ימינה ניסה לצרף אתכם לרשימה המאוחדת? 

"היו שרצו, וגם אנחנו רצינו, אבל אמרנו שאנחנו רוצים לשמור על הציונות הדתית. יש פה סיעה ששמו בראש אישה, שאני מאוד מכבד אותה, אבל היא לא שומרת מצוות. זה כמו שאני אקים מפלגה של צמחוניים, ואשים בראש קניבל. או מישהו שאוהב לאכול בשר אבל יש לו סימפתיה לצמחונים. כולם אומרים ימינה ימינה, אבל אנחנו אומרים 'ימין ה' רוממה'. אם לא משמיעים קול ברור של דבר ה', של המסורת שלנו, התורה שלנו והאמנה שלנו זה בעיה". 

אבל גם בבחירות הקודמות לא הצטרפתם לאיחוד מפלגות הימין, כשבראש היה הרב רפי פרץ

"אני באופן אישי שמתי פתק ט'ב ואיחלתי להם הרבה הצלחה. אני מעריץ את הרב רפי, ואנחנו רואים איזה שיימינג עשו לו כשהוא רק פתח את הפה. אבל מה שהיה היה. אנחנו מאחלים להם הצלחה. הם מאחלים לנו הצלחה. נתמוך אחד בשני. צריך הרבה ח"כ אמיצים יראי שמים, שלא מפחדים לגעת בסוגיות הליבה בכנסת. לציונות הדתית יש אחריות. הסיכון הוא גדול מידי. אנחנו קוראים לכם לא להישאר בבית או להיכנס למצב של חיבוק ידיים. כנסו, תראו את החומרים, אנחנו מדברים מאוד יסודיים. אנחנו צריכים את הקול שלכם".