הרב דוב זינגר: "ריבונו של עולם פטרת אותנו מלאכול מרור בפסח הזה"

ראש ישיבת מקור חיים בגוש עציון הרב דב זינגר ספד לתלמידו אלחי טהרלב ואמר: "יהודי מושלם על פי הסימנים שנתנו חז"ל ליהודים. ביישנים, רחמנים, גומלי חסדים, לב רחב. אמונה שהכל כאן, ואין למה להילחץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/04/17 20:16 י בניסן התשעז

הרב דוב זינגר: "ריבונו של עולם פטרת אותנו מלאכול מרור בפסח הזה"
בלומברג תקשורת, צילום: בלומברג תקשורת

ראש ישיבת מקור חיים הרב דוב זינגר ספד לתלמידו אלי טהרלב הי"ד שנהרג הבוקר בפיגוע בצומת הכניסה לעפרה:

"כמה קשה כמה עצוב כמה נשבר הלב. כל אחד שרואה את התמונה של אלחי שהתפרסמה היום, רואה דרכם מיהו, עלם חמודות הנשקף בעדה. אלחי אהובנו, יקירינו, מחמד נפשנו. כולו חיים, כולו בנעימות, בשובבות, בביישנות. תמיד עם חברים בטיולים, במעיינות. רואים בתמונה תחת האלונקה, אבל בשמחה, בחן, תמיד בחן. יהודי מושלם על פי הסימנים שנתנו חז"ל ליהודים. ביישנים, רחמנים, גומלי חסדים, לב רחב. אמונה שהכל כאן, ואין למה להילחץ.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/46201742695.aac[/embed]

אף פעם לא ראיתי אותך דוחף את עצמך ומתבלט יתר על המידה. תמיד תמיד מופיע בשקט ובנעימות ותמיד מתפנה לך מקום. ובכל אופן עלם חמודות, משהו נעלם, שהרי תמיד הייתה תחושה שאי אפשר לעמוד עד הסוף על הסוד שלך. תמיד כיבדנו את העובדה שיש לך עולם פנימי עשיר מאוד, שאת חלקו שמרת לעצמך. את החיוך ששמרת תמיד. אהד, אביטל והאחים, אהובים, אצילי נפש.

אהד, שמעתי שזכית לסיים עם אלחי את מסע הכומתה. זו המשך לדרכך במשך השנים, להגיע למשמרת יום חמישי בישיבה, ואני עומד באחורי בית המדרש ואומר 'איך זכה זה', שלא כל אבא זוכה לכל-כך הרבה שעות בן. אשריך. אשריכם. אשריך אלחי שגדלת בתוך משפחה כזו אצילית. אני מתפלל יעמדו לכם הכוחות, שתמשיכו להקרין את האור והשמחה שלכם לכולם.

אנחנו עומדים לפני ליל הסדר, שאנחנו יודעים שתחילתו גנות וסיומו שבח. ריבונו של עולם, פטרת אותנו מלאכול מרור בפסח הזה. אבל אנחנו יודעים שסוף הסיפור הוא בשבח, 'והיא שעמדה לאבותינו ולנו', הפשט- שזו הבטחה שנסיים בשבח. אבל ניתן להוסיף ש'היא שעמדה' זו אמא שכולה, משפחה שכולה, כנסת ישראל הכואבת כל כך. היא שעמדה וידעה שנסיים בשבח, שהסיפור לא נגמר במוות, לא נגמר בניצחון הרגעי של הרשע. זה נתן לה את הכוח וייתן לנו את הכוח לעמוד בצער הנורא של כל החיים הנגדעים באיבם ע"H בני עוולה מרושעים, שאינם מכירים בכך שסוף הטוב לנצח.

אנחנו בכל תפוצות ישראל, יחד עם כל עם ישראל נצעק בליל הסדר 'שפוך חמתך על הגויים אשר לא ידעוך', אשר מחללים את שמך שוב ושוב, בהרג חסר רחמים בכל רחבי העולם ולא מבינים שאתה הוא אלוהים חיים והדבקים בך מוסיפים חיים, שמחה, חן וגמילות חסדים. אנחנו, נמשיך לשאת את האלונקה כמו אלחי, עם הקריאה "לשנה הבאה בירושלים הבנויה'. תהה נשמתך צרורה בצרור החיים".