הרב בני לאו: "מתפלל בכל לבי שילדי ובני ביתי יינשאו לבני עמם"

הרב בני לאו מסביר כי למרות הקושי, הוא לא יצטרף לחגיגות על נישואיהם של לוסי אהריש וצחי הלוי כיוון שההתבוללות "מטשטשת את ייחודו של העם היהודי".

חדשות כיפה מירב כהן 12/10/18 11:22 ג בחשון התשעט

הרב בני לאו: "מתפלל בכל לבי שילדי ובני ביתי יינשאו לבני עמם"
הרב בני לאו, צילום: אביטל ליסקר

החתונה של מגישת החדשות הערבייה, לוסי אהריש והשחקן צחי הלוי ממשיכה לעורר מהומות. הרב בני לאו מסביר בחשבון הפייסבוק שלו שעם כל הצער הוא "מתפלל בכל לבי שילדי ובני ביתי יינשאו לבני עמם" 

הרב בני טוען כי "תורת ישראל מחנכת לאהבת אדם ולשמירת זכויותיו של כל אזרח ללא שום העדפה בין יהודי לגוי". ומספר כי הוא קרא את הדברים שכתבה אהריש באתר של 929 (הפרק היומי בתנך) בטור על תודעת הגרים של ישראל היוצאים ממצרים, ודבריה נחקקו בו והשפיעו אליו רבות 

הרב מסביר כי הוא מרגיש כי הוא ומגישת החדשות שותפים למבט על תיקון החברה "אני יודע שהיא ואני חולמים על חברה שמסוגלת לראות את האדם הנברא בצלם, בלי לקטלג אותו למגירות של זהויות שבטיות".

אחרי שהקדים את הדברים הללו אמר הרב כי הוא היה חפץ לראות את ילדיו נישאים לבני עמם "המועדון הזה שנקרא "יהדות" עבר הרבה באלפי שנות קיומו. חלק משמעותי מסוד קיומו היה הדבר הזה של שמירת המעגל הפנימי של חיתון".

הרב ממשיך להסביר "אין יותר שום משמעות לזיכרונות הדורות שלפני, לחלומותיהם, למסורותיהם. אנחנו אזרחי העולם הגדול. מדינת כל אזרחיה". הרב מסתייג מ"גורמים המבקשים למחוק את יהדותה של המדינה". ומתריע בהם "הפעם חציתם קו".