חדשות כיפה

הרב בזק לחברי הוועדה המסדרת: "הבטחתם מגוון – ויצרתם גוון אחד חרד"לי"

רב ישיבת הר עציון מתח ביקורת על הבחירה ברב רפי פרץ לראשות הבית היהודי: "יהודי יקר, איש צבא, איש חינוך חשוב, צנוע ונעים הליכות. אבל, אני מתקשה לראות במה עמדותיו שונות מאלו של בצלאל סמוטריץ'"

הרב אמנון בזק

הרב אמנון בזקצילום: ישיבת הר עציון

האם בחירתו של הרב פרץ לראשות הבית היהודי תבטיח את תמיכתם של חלקים נרחבים בציונות הדתית במפלגה? לא אם שואלים את הרב אמנון בזק, שמתח היום (שני) ביקורת על החלטת הוועדה המסדרת.

"לכבוד הוועדה הציבורית של הבית היהודי", כתב הרב מישיבת הר עציון בפייסבוק, "חברים נכבדים. כשנבחרתם לוועדה, הבטחתם שתדאגו לייצוג של כל גווני הציונות הדתית, ושכולם ירגישו בבית".

לדבריו, "אני לפחות האמנתי להבטחה, אך כגודל הציפייה כך גודל האכזבה. הרב רפי פרץ הוא יהודי יקר, איש צבא עם שירות משמעותי בעבר ואיש חינוך חשוב בהווה, צנוע ונעים הליכות, שאני מאוד מעריך ומכבד. אבל, וכאן האבל הגדול – אני מתקשה לראות במה עמדותיו שונות מאלו של בצלאל סמוטריץ' וחברי האיחוד הלאומי בנושאים העומדים על סדר היום הציבורי".

הרב רפי פרץ

"איש חינוך חשוב, שלא מבטא מגוון". הרב רפי פרץצילום: אביר סולטן, פלאש 90

הרב בזק ציין כי יש בציונות הדתית רבים המחזיקים בעמדות שונות מאשר הזרם השמרני, "הוא תומך בהידברות עם החילונים על השבת במרחב הציבורי ברוח אמנת גביזון-מדן; תומך במינוי רבנים בעלי השקפת עולם ציונית-דתית פתוחה כרבנים ראשיים וכדיינים, מבלי שהחרדים יטילו עליהם וטו; בעד פתרון לבעיית הגיור ברוח ועדת ניסים; בעד פיתוח עולם התורה הנשי ושילוב נשים במרחב זה; ועוד ועוד. האם בנושאים כגון אלו יש לרב רפי עמדות אחרות מאלו של 'האיחוד הלאומי'? מי ייצג את הציבור הזה בכנסת?".

לסיום הוא טען כנגד חברי הוועדה המסדרת, "הבטחתם אחדות – והבאתם אחידות, הבטחתם מגוון – ויצרתם גוון אחד חרדלי בוהק, הבטחתם ייצוג לכלל הציונות הדתית - ונתתם מקום רק לתלמידי הרב טאו שליט"א. מחוץ לבית השארתם בתי מדרש רבים ומגוונים, של גברים ונשים, ושלחתם אותם לחפש מפלגות אחרות, כי ל'בית היהודי' שאותו יצרתם הם כבר יתקשו מאוד להצביע".

04.02.2019

1. צביעות (בן יהודה)

כלומר, אם היה נבחר "המועמד הנכון" הכל היה בסדר. אבל בחרו ב"מועמד הלא נכון". כמה הכלה, כמה אהבת הזולת מנטפת מהכתבה! ועל זה כבר נאמר: "מי שלא חושב כמוני, ערב רב".

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2019

2. המנהיגים הליברלים נטשו והשאירו אדמה חרוכה, ועכשיו באים בתלונות? (ידידיה שילה)

כשנפתלי בנט היה מאוד בכיוון הליברלי, ורוב מי שאתה מכנה חרד"ל, לא עזבו בגלל זה, למרות שלא אהבו את מה שעשה בעייני דת ומדינה. התירוץ שלך לעזוב את המפלגה כעת, ממש לא משכנע. רוב מי שנשארו רצו את הרב רפי פרץ.

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2019

3. למי שבעד הידברות על השבת יש כבר נציגות (:)

במפלגת יש עתיד

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2019

4. הרב בזק צודק אבל רוב הציבור הזה כבר מזמן לא תומך בבית היהודי (סתם אחד)

לכאורה מי שמחפש מפלגת ימין ילך לימין החדש. מי שמחפש קול שפוי בהקשר לפתרון מדיני לא מוצא את מקומו בבית היהודי וגם לא בימין החדש.
לציבור הזה, שקרוב בהשקפתו למפד"ל ההיסטורית כבר מזמן מזמן אין מקום באזורים האלה.

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2019

5. הרב אמנון בזק מה עושים התלמידים שלך ביש עתיד? (אריק)

הרי התלמידים שלך מתנגדים מדינית למהלכיה של המפד"ל וגם חברתית כלכלית ודתית .
הבית היהודי איננו מימד לבד שלא שווה שלוש אלף קולות

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2019

6. אפשר להקים לתחיה את מימד (גדעון)

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2019

7. מה קורה בזמן האחרון לרבני הגוש???? (מאיר)

שמישהו ימליץ להם להפסיק לצאת לתקשורת כל יומיים עם פאדיחה חדשה. כל פעם שהם מתראיינים בתקשורת, הם רק מתגלים שסגורים וחסרי סבלנות לכל מי שלא חושב כמוהם: הראיון במקור ראשון, בו הם מדברים כאילו הם הישיבה היחידה בעולם, אח"כ המכתב הגלוי לרב דרוקמן, חסר טעם וריח של תורה, ועכשיו היציאה על הבית היהודי שהעיזו לבחור מישהו שלא מהגוש...

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2019

8. בכיינות לשמה (אחד שיודע)

הרב אלי סדן נאבק בכל כוחו כדי שיהיה ייצוג לליברלים וללייטים במועצה.

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2019

9. הגושניקים ממילא ביש עתיד הכל בסדר (יהודה)

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2019

10. לידידיה (אריאל)

לאיזו מפלגה קוראים רבותיו של הרב פרץ להצביע? חוץ מהישגיו האישיים, אתה יכול לציין בוגר אחד של המכינה שלו שהטביע חותם במדינה? הישג אחד כרב צבאי?

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2019

11. הרב בזק צודק וטועה (אדם)

צודק כי יש מגוון שלא בא ידי ביטוי בבית היהודי ויגרום לפרישה מהצבעה אליו. וטועה כי הפתרון היה הרב פרץ בראש והרשימה מגוונת...

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2019

12. צבוע (מיכאל)

מה הוא רוצה מועמד פרווה ? כזה שלא מקשיב לרבנים ואז זה אומר שהוא גושניק? אני חושב שרבותיו לא חושבים כמוהו. הבית היהודי צריך אדם נאמן לתורה.

חוצמזה, אולי תלמידיו עסוקים בצד הפרטי ולא בצד לאומי. כל אחד מהנדס וכו'

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2019

13. זה חרדל מגוון: יש דיז'ון, יש תלמה, יש אוסם- מגוון מאד - ו(ח)סר טעם. (מוש)

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2019

14. כבוד הרב בזק בדבריך אלו אתה מבריח את התלמידים שלך מהמפלגה (שחר)

קטונתי, ומתוך כבוד לת"ח רק אומר שנשארתי בצ"ע גדול על דברים תמוהים, כאילו מישהו רודף את רבני הגוש. מה יותר כלל ישראלי ומכיל מהרב רפי פרץ?
אתה מכיר את האיש מקרוב? ראית איזה דינאמיקה יש לו עם חילונים, אני מסופק אם כבוד הרב השפיע ויצר חיבור משמעותי עם מגזר חילוני ואף חברות אמת, כמו הרב רפי.
ושוב, קטונתי, נשארתי בצ"ע גדול.

דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2019

15. מסכים לגמרי עם 14, ועוד שהחיבור של הרב רפי עם חילונים הוא סביב העומק ולא סביב הרדידות (צביקה)

החיבור לעם ישראל, ובייחוד בגישה של הרב רפי עם המון אהבה וכבוד הדדי, מושתת על ערכים משותפים, על רצונות של נשמה, אידיאלים, חיבור לאדמה.
למה לחשוב שהדרך היחידה להתחבר עם עמ"י היא להתרפס ולחתוך את הערכים הגדולים שלנו?!
באמת מעודד שהרב רפי בעצמו התייעץ עם רבותיו לפני שנכנס לתפקיד, בהחלט התחלה ברגל ימין שנקווה שתתן לו הרבה סיעתא דשמיא כמו בכל תפקידיו האחרים בהווה ובעבר!





דווח על תגובה לא ראויה
04.02.2019

16. מסכים לגמרי עם 14, ועוד שהחיבור של הרב רפי עם חילונים הוא סביב העומק ולא סביב הרדידות (צביקה)

החיבור לעם ישראל, ובייחוד בגישה של הרב רפי עם המון אהבה וכבוד הדדי, מושתת על ערכים משותפים, על רצונות של נשמה, אידיאלים, חיבור לאדמה.
למה לחשוב שהדרך היחידה להתחבר עם עמ"י היא להתרפס ולחתוך את הערכים הגדולים שלנו?!
באמת מעודד שהרב רפי בעצמו התייעץ עם רבותיו לפני שנכנס לתפקיד, בהחלט התחלה ברגל ימין שנקווה שתתן לו הרבה סיעתא דשמיא כמו בכל תפקידיו האחרים בהווה ובעבר!





דווח על תגובה לא ראויה
05.02.2019

17. כולם כולם מפרגנים חוץ מ... אתמהה (שמואל ש)

דווח על תגובה לא ראויה
05.02.2019

18. רשימה חדגוונית (חנן)

הרב רפי איש יקר, איכותי
הבעיה שכל הרשימה אותו גוון
אין פתיחות
הנבחרים מאותו בית מדרש -
אין יצוג לפריפרייה
אין יצוג לדעות מתונות
אין הבדל בין איחוד לאומי לבית היהודי

מכאן ואילך שלטון הרבנים

חבל

דווח על תגובה לא ראויה
05.02.2019

19. גיוון שויוני (גושניק)

אליבא דאמת, ממתי בדיוק הצליח הבית היהודי לייצג את כל גווני הציונות הדתית?

אז לא נורא, בשנים האחרונות קומץ קווניקי התמרמר קצת על הבית היהודי, ובשנים הבאות קומץ גושניקי יתמרמר קצת על הבית היהודי. גם אם קשה לקבל את זה, זהו שויון אמיתי..

דווח על תגובה לא ראויה
05.02.2019

20. מצביע יחד לשעבר (דוד)

הרב רפי - בחירה מעולה!!
חוזרים הביתה לבית היהודי.

דווח על תגובה לא ראויה
06.02.2019

21. בזק מוזמן להצביע ל"יש עתיד" (שאול)

יש שם הכול מכול, כולל סכרין ואופורטוניזם במנות גדושות.

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

הרב רפי פרץ צילום: פלאש 90

נתניהו דחה את נסיעתו לרוסיה, נפגש עם ראשי הבית היהודי

קרא עוד