הרב בזק לחברי הוועדה המסדרת: "הבטחתם מגוון – ויצרתם גוון אחד חרד"לי"

רב ישיבת הר עציון מתח ביקורת על הבחירה ברב רפי פרץ לראשות הבית היהודי: "יהודי יקר, איש צבא, איש חינוך חשוב, צנוע ונעים הליכות. אבל, אני מתקשה לראות במה עמדותיו שונות מאלו של בצלאל סמוטריץ'"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 04/02/19 11:50 כט בשבט התשעט

הרב בזק לחברי הוועדה המסדרת: "הבטחתם מגוון – ויצרתם גוון אחד חרד"לי"
הרב אמנון בזק, צילום: ישיבת הר עציון

האם בחירתו של הרב פרץ לראשות הבית היהודי תבטיח את תמיכתם של חלקים נרחבים בציונות הדתית במפלגה? לא אם שואלים את הרב אמנון בזק, שמתח היום (שני) ביקורת על החלטת הוועדה המסדרת.

"לכבוד הוועדה הציבורית של הבית היהודי", כתב הרב מישיבת הר עציון בפייסבוק, "חברים נכבדים. כשנבחרתם לוועדה, הבטחתם שתדאגו לייצוג של כל גווני הציונות הדתית, ושכולם ירגישו בבית".

לדבריו, "אני לפחות האמנתי להבטחה, אך כגודל הציפייה כך גודל האכזבה. הרב רפי פרץ הוא יהודי יקר, איש צבא עם שירות משמעותי בעבר ואיש חינוך חשוב בהווה, צנוע ונעים הליכות, שאני מאוד מעריך ומכבד. אבל, וכאן האבל הגדול – אני מתקשה לראות במה עמדותיו שונות מאלו של בצלאל סמוטריץ' וחברי האיחוד הלאומי בנושאים העומדים על סדר היום הציבורי".

הרב רפי פרץ

"איש חינוך חשוב, שלא מבטא מגוון". הרב רפי פרץצילום: אביר סולטן, פלאש 90

הרב בזק ציין כי יש בציונות הדתית רבים המחזיקים בעמדות שונות מאשר הזרם השמרני, "הוא תומך בהידברות עם החילונים על השבת במרחב הציבורי ברוח אמנת גביזון-מדן; תומך במינוי רבנים בעלי השקפת עולם ציונית-דתית פתוחה כרבנים ראשיים וכדיינים, מבלי שהחרדים יטילו עליהם וטו; בעד פתרון לבעיית הגיור ברוח ועדת ניסים; בעד פיתוח עולם התורה הנשי ושילוב נשים במרחב זה; ועוד ועוד. האם בנושאים כגון אלו יש לרב רפי עמדות אחרות מאלו של 'האיחוד הלאומי'? מי ייצג את הציבור הזה בכנסת?".

לסיום הוא טען כנגד חברי הוועדה המסדרת, "הבטחתם אחדות – והבאתם אחידות, הבטחתם מגוון – ויצרתם גוון אחד חרדלי בוהק, הבטחתם ייצוג לכלל הציונות הדתית - ונתתם מקום רק לתלמידי הרב טאו שליט"א. מחוץ לבית השארתם בתי מדרש רבים ומגוונים, של גברים ונשים, ושלחתם אותם לחפש מפלגות אחרות, כי ל'בית היהודי' שאותו יצרתם הם כבר יתקשו מאוד להצביע".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן