הרב אריאל: "אישה בפוליטיקה? אם יש לה כישורים, היא עדיפה על גבר שמתאים פחות ממנה"

רב העיר רמת גן לשעבר סיפק עמדה הרבה פחות נחרצת מאשר זו של הרב אבינר בנוגע לאישה כפוליטיקאית. על סערת התחבורה הציבורית בשבת בעירו: "רוב תושבי העיר מתנגדים. באו להעכיר את האווירה הטובה. ראש העיר רוצה להפגין שהוא בא עם בשורה חדשה"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 21/07/19 14:47 יח בתמוז התשעט

הרב אריאל: "אישה בפוליטיקה? אם יש לה כישורים, היא עדיפה על גבר שמתאים פחות ממנה"
הרב אריאל, צילום: פלאש 90. אורן נחשון

רבה הראשי של העיר רמת גן לשעבר, הרב יעקב אריאל, התייחס לאחרונה בראיון למקומון "זו עירי" לאפשרות שאישה תעסוק בפוליטיקה וכן לסערת התחבורה הציבורית בשבת בעירו.

"אמנם תפקיד האישה כאם ורעיה לא מותיר לה בדרך כלל זמן לעסוק בפוליטיקה שתובעת מהאדם היעדרויות רבות מהבית, לפחות בתקופת הפוריות", אמר הרב אריאל במקומון שמופץ בערים שונות כמו רמת גן, תל אביב, גבעתיים, גבעת שמואל, פ"ת ועוד

לצד זה הוא הוסיף וסייג כי "אם היא יראת שמיים, יכולה להיעדר מהבית ואם היא מתאימה בכישוריה, היא עדיפה על גבר שמתאים פחות ממנה". כזכור, לפני מספר שבועות שלל הרב שלמה אבינר מצב בו אישה משמשת כפוליטיקאית. בהתייחס למועמדותה של איילת שקד כמי שתעמוד בראש איחוד הימין הדתי.

הדמות המועדפת | איילת שקד

עומדת בתנאים של הרב אריאל? איילת שקדצילום: פלאש 90

בנוגע לחשש של חלקים בציבור מפני מדינת הלכה אמר הרב כי ההתנגדות נובעת "מעם ארצות. ההלכה היהודית היא הרבה יותר מתקדמת ממה שחושבים". לדבריו, "הרבנים לא ישלטו, אבל יהיה חוק צודק יותר והדברים יקבעו בצורה מתחשבת".

בנושא הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, אותה אישרה עיריית רמת גן בהובלת ראש העיר כרמל שאמה הכהן, אמר הרב אריאל כי לדעת, "רוב תושבי העיר שהם דתיים ומסורתיים אינם מוכנים לכך. רמת גם תמיד הייתה עיר סובלנית בנושא יחסי דתיים ושאינם דתיים ועתה באו והעכירו את האווירה הטובה ויצרו מתחים בין התושבים. זה פשוט דבר להכעיס". עוד הוא אמר כי הטענות כאילו השירות נחוץ לציבור הן "הבל" וכי "ראש העיר רוצה להפגין שהוא בא לתפקיד כדי לבשר בשורה חדשה ולהניף דגל אחר".

על הטענות מצד סביבתו של שאמה הכהן כאילו מתנכלים לו מתנגדיו אמר הרב כי "יש להמשיך במחאה. איננו אלימים ואין לפעול בכוח בשום פנים. ראש העיר משתמש בטיעונים שלא ברורה אמיתותם כמו הטלת 'פולסא דנורא' כביכול. מי שמכיר אותנו יודע שאין לדבר שחר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן