הרב אלי סדן בפורום סגור: הדיון על להט"בים מתנהל בהשתקה

ראש מכינת עלי השווה במכתב פנימי לפורום ראשי המכינות הקדם צבאיות, בין ההשתקה של מתנגדי ההגירה לאירופה לבין ההשתקה של מתנגדי הקהילה הגאה. הרב סדן לחדשות כיפה: "המכתב מדבר היטב בעד עצמו"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 07/03/19 16:25 ל באדר א'

הרב אלי סדן בפורום סגור: הדיון על להט"בים מתנהל בהשתקה
חש השתקה כמו באירופה | הרב אלי סדן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

במכתב פנימי שהגיע לחדשות כיפה, הרב אלי סדן, ראש מכינת עלי משווה בין ההשתקה שחשו מתנגדי ההגירה המוסלמית באירופה, לבין ההשתקה שמתרחשת כלפי מתנגדי הקהילה הלהט"בית. "יש כאלה שדורשים לנתק קשר עם אנשים שחושבים אחרת מהם, זוהי אלימות במלוא מובן המילה, וזה הרס הדמוקרטיה במדינת ישראל".

ראש המכינה פנה לפורום הסגור של ראשי המכינות הקדם צבאיות והשווה, בין ההשתקה סביב תהליך ההגירה המוסלמי שנכפה על הציבור באירופה לדיון הציבורי סביב זכויות הלהט"בים בישראל: "תהליך ההגירה המוסלמי באירופה נכפה על הציבור באמצעות השתקה - כך מתנהל הדיון על להט"בים בישראל"

את המכתב כתב הרב סדן בתגובה למכתב ששלחו חברי "פורום שווה", קבוצת בוגרי מכינות קדם צבאיות מהקהילה הלהט"בית שדרשו לפני כשלושה שבועות להוציא את מכינת עלי מחוץ לאיגוד המכינות הקדם צבאיות בשל התבטאויות רבני המכינה נגד הקהילה הלהט"בית.

בדבריו, מזכיר הרב סדן את ספרו של דאגלס מאריי, עיתונאי בריטי שספרו רב המכר הבינלאומי "המוות המוזר של אירופה", יוצא בימים אלה בספריית שיבולת של הוצאת "סלע מאיר" וקרן תקווה.


להורדת הקובץ

הרב סדן כותב כי בספרו מתאר מאריי "איך בזמן שבריטניה הוצפה על ידי מיליוני מהגרים שהביאו איתם תרבות מוסלמית, הם הופכים את "הבריטים הלבנים" (כינוי של מאריי) למיעוט בבירתם ובמדינתם, ומשנים לגמרי את התרבות הבריטית". 

הספר ממנו ציטט הרב סדן

הספר ממנו ציטט הרב סדןצילום: יחצ

הרב סדן ממשיך וכותב כי "כל מי שהעז לדבר נגד ההגירה או לפחות לדרוש דיון בשאלה זו הותקף כפשיסט, פוטר מעבודתו, ובאופן כזה הגיע התהליך לאל-חזור".

"אין לי שום עניין לחוות דעה ביחס למה שקורה באירופה", כותב הרב סדן, "אני מזכיר ספר זה כי שם מתואר בבהירות רבה איך נמנע מהרוב הבריטי אפשרות לעורר דיון, להביע עמדה האם תהליך ההגירה האדיר (כ-3 מיליון מהגרים תוך כ-10 שנים) מקובל עליו, התהליך נכפה על הציבור באמצעות "השתקה". הרב סדן מבהיר כי "זה בדיוק מה שמנסה לעשות לנו הפורום המכנה עצמו "פורום שווה". אני קורא לכל ראשי המכינות להתנגד לסוג השיח הזה שהוא הסכנה האמיתית לדמוקרטיה הישראלית".

הרב סדן חושף במכתב כי במשפחתו  ישנם שני אנשים להטבי"ם, איתם הוא מתנהל בידידות. "אנחנו נפגשים באירועים משפחתיים שונים ומחייכים באהבה אחד לשני – אבל כשאחד מהם החליט להתחתן עם בן זוגו – הוא אפילו לא שלח לי הזמנה לאירוע כי ידע שלא אגיע כי יש לי דעה שלילית על אירוע כזה, ודעה זו לא מפריעה לי להמשיך לקיים איתו יחסים של ידידות אמת. זוהי סובלנות במיטבה, לפי הבנתי."

עוד מידע מעניין שחושף הרב סדן במכתב הוא העובדה שגם למכינתעלי מגיעים בחורים מהקהילה הגאה, מה שהרב מכנה "בחורים עם נטיות הפוכות". הרב אלי סדן אומר כי במכינה מחבקים את אותם נערים ונותנים להם תמיכה רגשית. "אנו ועוזרים להם להתמודד עם בעיה שהם עצמם אינם אשמים בה". 

בתגובה למכתב שנחשף אמר הרב סדן לחדשות כיפה כי "המכתב מדבר היטב בעד עצמו ואין צורך להעניק לו פרשנות ותגובות".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן