הרב אליהו על ההסלמה בדרום: "כל חייל צריך להיות יועץ משפטי"

רב העיר צפת התייחס לאירועים האחרונים ברצועת עזה והתפלל שלמנהיגי ישראל יהיה כוח מול חמאס כמו לדוד המלך, "אנשי עזה הרשעים האלה יורים על נשים ילדים ואזרחים. אנחנו עומדים מולם ברפיון רוח". צפו בדברים

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/10/18 08:53 ט בחשון התשעט

הרב אליהו על ההסלמה בדרום: "כל חייל צריך להיות יועץ משפטי"
הרב שמואל אליהו, צילום: אלישמע סנדמן

רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, התבטא הבוקר (חמישי) בבית כנסת בעיר על המציאות בדרום לאחר ההסלמה אתמול ועל רקע החזרה לשגרה

"עם ישראל נמצא כעת בהתמודדות", אמר הרב אליהו בתום תפילה בבית הכנסת אבוהב בצפת, "אנשי עזה הרשעים האלה יורים על נשים ילדים ואזרחים".

לדבריו, יש כאן עניין מורכב, "מצד אחד הם חיים מאיתנו, מצד שני בעזות פנים הם מכים בנו בכל דרך ואנחנו עומדים מולם ברפיון רוח. כל חייל צריך להיות יועץ משפטי. הוא לא יכול לעשות שום דבר. זה בדיוק הסיפור שהיה בזמן דוד וגולית. גולית, שהגיע מאזור רצועת עזה, חירף וגידף במשך 40 יום. עם ישראל עמד מולו עם ידיים קשורות. וזה לא שהוא לא היה יכול, פשוט היה רפיון רוח. עד שבא דוד ובאומץ ובעוז הכה את גולית והוקמה מלכות בן דוד".

לסיום ציין כי "גם היום צריך לדעת. עם ישראל צריך עוז לעמוד מול החצופים האלה ונקווה שהקב"ה יתן לעם ישראל ולמנהיגיו עזות בקדושה להסיר מעל עם ישראל את האיום הגדול הזה".

סיור של צפקד פיקוד דרום בבית שנהרס מפגיעת הרקטה

סיור של צפקד פיקוד דרום בבית שנהרס מפגיעת הרקטהצילום: דובר צה"ל

אתמול לפנות בוקר נפגע בית בבאר שבע מרקטה שנורתה על ידי מחבלים מרצועת עזה. לצד פגיעה זו נודע כי רקטה נוספת ששוגרה לכיוון גוש דן נחתה בים. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן איימו על חמאס כי אם ימשיכו בירי על ישראל צה"ל יגיב בעוצמה רבה.

עם זאת, הודיע הבוקר פיקוד העורף על הסרת ההגבלות מעל יישובי עוטף עזה וחזרה לשגרה מלאה, זאת לאחר שישיבת הקבינט שהתכנסה הלילה התפזרה ללא הודעה לתקשורת כשהשרים הונחו שלא להתראיין.