הרב אליהו: "לא להכשיר לולבים מעזה"

הרב אליהו קורא לרבנים שלא להכשיר לולבים שמקורם בעזה כדי לעזור לחקלאי הדרום: "לולבים מעזה - מצווה הבאה בעבירה"

חדשות כיפה מירב כהן 20/09/18 09:59 יא בתשרי התשעט

הרב אליהו: "לא להכשיר לולבים מעזה"
לולב, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

חג הסוכות קרב וקניית ארבעת המינים בעיצומה. הרב אליהו יוצא בקריאה נרגשת לרבנים שלא לתת הכשר ללולבים שמקורם בעזה כדי לעזור לחקלאים בדרום הארץ. 

"אני קורא לכל חברי הרבנים לא לתת כשרות ללולבים שמקורם בעזה. יש מספיק לולבים שמקורם בישראל, וחובה עלינו לסייע לחקלאים הישראלים ולא לחקלאים העזתיים שהם או אחיהם או בניהם שורפים את שדות החקלאים היהודים בדרום." כך כתב הרב בעמוד הפייסבוק שלו. 

הרב טוען שמי שמשלם על לולב מעזה משלם כסף ל'רשעי עזה':"אסור לקנות מהם מחוט ועד שרוך נעל. אסור לקנות מאנשים שיורים טילים ורקטות על שדרות, אשקלון או באר שבע. אסור לקנות מאלה שחופרים מנהרות שמטרתם לחטוף חיילים או לפגוע בגני ילדים."

הרב מסביר את עניינה של המצווה: "כל העניין של ארבעת המינים הוא אחווה ושותפות בין כל היהודים לסוגיהם השונים. לכן אנחנו אוגדים את ארבעת המינים ומצמידים את האתרוג ללולב להדס ולערבה". הרב מוסיף כי:  "אנחנו לא יכולים לקיים את מצוות הלולב בהתעלמות מאחינו שבדרום. אסור לתת פרנסה לרשעים של עזה על חשבון החקלאים תושבי הדרום שסובלים מהרדיפה שלהם."

בחודשיים האחרונים כילתה האש שהציתו פלסטינים באמצעות עפיפוני תבערה כ-250 אלף דונמים של שדות חקלאיים וחורש טבעי. הנזקים הכלכליים לחקלאי הדרום עומדים על אחד-עשר מיליון שקלים