הרב אליהו: "הערכים של אייזנקוט הם לא הערכים שלנו"

סערת הצנחנים הדתיים מסרבת לשכוח. הרב אליהו מגבה את החיילים: "על ערכים לא מוותרים". תקציר אירועי היום

חדשות כיפה מירב כהן 08/08/18 21:53 כז באב התשעח

הרב אליהו: "הערכים של אייזנקוט הם לא הערכים שלנו"
חיילים דתיים. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

הבוקר פורסם כי חיילים דתיים, בני ישיבות ההסדר סירבו להביט במדריכת הצניחה שלהם בזמן אימון שגרתי. כצפוי הפרסום טלטל את המערכת הצבאית והפוליטית ועורר תגובות רבות. 

בברור פרטי האירוע הובהר כי שלושה חיילים מהיחידה ביקשו ממפקדם להיות מודרכים על ידי חייל ולא ע"י חיילת. המפקד נאתר לבקשתם. לאחר שבקשתם התקבלה בחיוב הצטרפו אליהם יתר חבריהם ליחידה שהתביישו לבקש גם הם את אותה בקשה.  

הרב אליהו הגיב על הסערה בסרטון בחשבון הטוויטר שלו וטען שצה"ל ידע איך לחיות בצוותא עם החיילים הדתיים אך הוא נכנע להשפעות של גורמי שמאל.

הרב חיזק את החיילים וטען שהם לא יוותרו על הערכים שלהם. בהמשך דבריו הוא תקף את הרמטכ"ל: "מה הוא יעשה? יזרוק את כל החיילים הדתיים לים וילחם עם הבת של האלוף המיוחסת"

בתגובת דובר צה"ל לאירוע נאמר:"בעקבות האירוע התקיימה שיחה עם החניכים ובה הבהיר להם מפקדם כי על פי פקודות צה״ל לא תהיה הפרדה בין מדריכים למדריכות בשום שלב בהכשרת הצניחה וחניך שינהג בחוסר כבוד כלפי מדריכות לא ימשיך בהכשרה."

תגובות חברי הכנסת לא איחרו לבוא. ח"כ סמוטריץ' יצא בחריפות נגד צה"ל וטען כי צה"ל צריך  להפנים שחיילים דתיים שעומדים על אמונתם וערכיהם ומקפידים על קוצו של יו"ד בהלכה בד בבד הם הלוחמים הכי טובים והכי מקצועיים בצבא.

חברו לסיעה ח"כ יוגב הצטרף אליו והוסיף "החיילים נשאלו - ולא שביקשו - וגם אם היו מבקשים, היה זה דבר לגיטימי. 

ח"כ אלעזר שטרן בהודעה מפתיעה גיבה גם הוא את החיילים ואמר "אם אני מפקד במחלקה של בני ישיבות הייתי שם שם מדריך צניחה" מנגד יושב ראש הסיעה שלו ח"כ יאיר לפיד כינה את המעשה "מרד" ו"שנאת נשים"

רבנים רבים ביקשו להרגיע את הסערה ולהתאחד למען אחדותו של הצבא. בהודעה רשמית מטעם מאיגוד ישיבות ההסדר נמסר: "לצערנו הרב, ישנם גורמים שונים בהם אישי ציבור ופוליטיקאים בכירים שבחרו להטיל דופי ולנהל קמפיין נשכני על גבם של חיילי צה״ל הפועלים באופן מופתי ומשרתים את צבא הגנה לישראל במסירות נפש ומתוך תחושת שליחות וחיבור עמוקים למדינת ישראל.

איגוד הרבנים הפציר מחברי הכנסת להתנצל "אנו מצפים מאותם גורמים שמיהרו לעלות על העגלה התקשורתית הפופוליסטית להתנצל על אותן אמירות בוטות וחסרות שחר שהפיצו לפני שהפרטים התבררו לאשורם ויפה שעה אחת קודם ובתקווה שנזכה כולנו לחברה סובלנית, אמפתית ומתוקנת יותר".