הרב אבינר שוקל להסיר את תמיכתו באלקין לראשות העיר

הרב גילה כי עמדותיו המדיניות של אלקין באשר לעתידה של ירושלים מנוגדים לעמדותיו, והחליט לשקול מחדש את תמיכתו בשר. "אבדוק את הדברים ואודיע על הכרעתי", אמר

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/18 12:29 כט בתמוז התשעח

הרב אבינר שוקל להסיר את תמיכתו באלקין לראשות העיר
זאב אלקין, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

לאחר שהביע תמיכה במועמדותו של השר זאב אלקין לראשות העיר ירושלים, החליט הרב שלמה אבינר, מבכירי רבני הציונות הדתית, לשקול מחדש את הנושא, כך פורסם היום (ה') בעיתון "יום ליום". הסיבה: הרב גילה כי עמדותיו המדיניות של אלקין באשר לעתידה של ירושלים לא הוצגו בפניו כלל, ומנוגדים לעמדותיו.

בשבוע שעבר פורסם מכתב תמיכה שקיבל אלקין מרבנים בציונות הדתית. אולם כעת מתברר כי לאור מידע שלא הוצגו בפני הרבנים באשר לעמדותיו המדיניות של אלקין, ולאור העובדה כי הצהיר כי בכוונתו למנות סגני ראשי ערים ערביים, שוקל הרב שלמה אבינר, מבכירי רבני להסיר את תמיכתו בו.

הרב אבינר שלא הכיר את הדברים בעת פגישתו עם השר וצוותו אמר כי יבחן את הדברים לאור מה שגילה. "אבדוק את הדברים ואודיע על הכרעתי", אמר.

מי שפעל מאחורי הקלעים וחשף בפני הרב את תכניתו המדינית בירושלים הוא חבר מועצת העיר, אריה קינג, שיתמודד גם הפעם כיו"ר סיעת "מאוחדים". קינג סיפר כי "הרב אבינר אמר לי שלא היה ידוע לו על כך ולכן בכוונתו לבדוק את הנתונים החדשים שהעברתי לו".

כזכור, תכניתו המדינית של אלקין הינה לעשות הפרדה מוניציפלית בין עיריית ירושלים לשתי שכונות ערביות שנמצאות מחוץ לגדר ההפרדה, ולהקמה של רשות מוניציפלית ערבית עצמאית עבורן. לאחרונה הצהיר אלקין כי בכוונתו למנות סגני ערים ערביים, דבר הנוגד את עמדתם של רבים מתושבי העיר.