הרב אבינר ל'כיפה': "השרה רגב נאמנה ודוברת אמת יהודית"

אחד מבכירי רבני הציונות הדתית שיבח את השרה על התנגדותה למתווה הכותל והגן עליה, "דווקא טוב שטוענים נגדה טענות שקריות, כי כידוע, כל הטוען שקר, לא לעניין, סימן הוא שאין לו מה לטעון לגופו של עניין"

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/07/18 13:29 יח בתמוז התשעח

הרב אבינר ל'כיפה': "השרה רגב נאמנה ודוברת אמת יהודית"
צילום: Yaakov Lederman/Flash90

רב הישוב בית אל וראש ישיבת עטרת ירושלים, הרב שלמה אבינר, גיבה היום (ראשון) את שרת התרבות והספורט מירי רגב על שהתנגדה למתווה הכותל ופרשה מהוועדה המיוחדת בעניין.

"כל הכבוד לשרת התרבות של מדינת ישראל שהתפטרה מראשות הועדה למקומות הקדושים בגלל מתווה הכותל והמגמה הרפורמית שיהיה שם מעורב", אמר הרב ל'כיפה'.

הרב אבינר. מפחד מהר הבית

הרב אבינר. מפחד מהר הביתצילום: פלאש 90. יונתן סינדל

בסוף השבוע שעבר הודיעה רגב לראש הממשלה כי היא מתנגדת למתווה הכותל ואמרה בין היתר: "שבנו אל הקודש שבמקומותינו שלא על מנת לבזות אותם. עלינו לשמור על קדושת הכותל ולכבד אותו". הרב אבינר הגיב בשביעות רצון לדברים ויצא להגנתה כנגד אלה שטענו כי התנהלה משיקולים פוליטיים בלבד, "אמת דיברה. יש טוענים שאמרה כן, לא מפני שחשבה כן, אלא מפני אינטרסים פוליטיים. לא כן, היא מוכרת כדוברת אמת. ובוודאי שזו האמת היהודית, האמת הנצחית, האמת של המורשת שלנו".

עוד הוסיף הרב כי "דווקא טוב שטוענים נגדה טענות שקריות, כי כידוע, כל הטוען שקר, לא לעניין, סימן הוא שאין לו מה לטעון לגופו של עניין".

לסיום הוא הביע את דעתו בנוגע למחלוקת סביב התפילה ברחבת הכותל ואמר כי "והאמת היא שהכותל אינו שייך לאלו שרצו לעשות רפורמה ביהדות, ואפילו בארץ ישראל רצו לעשות רפורמה, שכידוע התנגדו להקמת המדינה.  וגם עתה, הן מהווים פחות מ-1% מהאוכולוסיה, וכן העולים מהם מאמריקה הם פחות מ-1%. ובודאי לא הם יקבעו לנו מהו הכותל על פי המורשת היהודית. חזקי ואמצי, שרת ישראל!". 

השרה רגב

השרה רגבצילום: פלאש 90. יונתן זינדל