הרב אבינר: "כמו שיש צבא אחד צריך רבנות ראשית אחת"

לקראת כנס הרבנים שיתקיים מחר בנושא הגיור אמר הרב שלמה אבינר ביחס לחוק הגיור החדש כי "אי אפשר להתחיל עם ישראל חדש מהיום. אנחנו עם אחד ואי אפשר שכל אחד יקבע מה זו הלכה"

חדשות כיפה גלעד כהן 17/07/18 12:00 ה באב התשעח

הרב אבינר: "כמו שיש צבא אחד צריך רבנות ראשית אחת"
"צריך רבנות ראשית אחת" | הרב שלמה אבניר, צילום: ישיבת עטרת ירושלים

מחר (ד') צפוי להתקיים כנס מיוחד של רבני ישראל שכותרתו "שמירה על מערך הגיור, הנישואין והגירושין על פי תורת ישראל". הכנס מתקיים לאחר המלצות הרפורמה בגיור שהגיש לממשלה השר לשעבר משה ניסים. בכנס יביעו הרבנים את התנגדותם הנחרצת להמלצות שבין היתר עלולות לתת הכרה של המדינה לגיורי הרפורמים בחו"ל.

היום (ג') התייחס הרב אבינר לרפורמה בראיון בגלי צה"ל ואמר כי "אי אפשר שכל אחד יקבע מה זו הלכה ואיך מגיירים, כמו שיש צבא אחד וממשלה אחת צריך רבנות ראשית אחת". עוד אמר הרב אבינר כי אי אפשר להתחיל עם ישראל חדש מהיום. "אנחנו עם אחד ואי אפשר שכל אחד יקבע מה זו הלכה, ויפרש את ההלכה, צריך לקבל אנשים לעם ישראל באופן שקבלו במשך כל הדורות".

יו"ר ועדת הגיור משה ניסים

השר לשעבר משה ניסים, מגיש הרפורמה בגיורצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הרב אבינר אף הגדיר את המצב כאסון וכי לא יכול לקרות מצב בו אדם יהיה יהודי לפי דעה אחת ולפי השניה לא. "לא ייתכן ויצטרכו לנהל ספרי יוחסין. כמו שיש צבא אחד וממשלה אחת צריך רבנות ראשית אחת".

דברי הרב אבינר כאמור נאמרים על רקע כנס הרבנים הגדול שיתקיים מחר במלון רמדה בירושלים, בו ישתתפו מאות רבנים בראשות הרבנים הראשיים,  כנגד הרפורמה בגיור ולחיזוק סמכות הרבנות הראשית. בין המשתתפים בכנס יהיו מרן הראשל"צ ורבה של ירושלים, הרב עמאר, הרה"ר לתל אביב יפו, הרב לאו, חבר מועצת חכמי התורה הגאון הרב ראובן אלבז, רבה של חברון עד לא מכבר הרב ליאור ורבנים נוספים.