הרבנית נגן על השיח נגד גיוס דתיות: "זה שובר את ליבן"

במכינת צהלי יזמו ערב שירה משותפת בשם "צהלולם", במטרה לחזק את הבנות שבחרו להתגייס, "הן לא רואות את עצמן כמורדות. הן נאבקות על היראת שמים שלהן ומאוד חרדות האם יש להן גב במגזר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/03/18 16:58 כז באדר התשעח

הרבנית נגן על השיח נגד גיוס דתיות: "זה שובר את ליבן"
רוצה לתת גב לחיילות הדתיות. הרבנית מיכל נגן, צילום: באדיבות המצולמת

במסגרת טרנד ה"קולולם" ישתתפו במוצאי השבת הקרובה מאות חיילות דתיות, בעבר בהווה ובעתיד, באירוע מיוחד שנועד לתת להן תמיכה לנוכח האמירות השונות שהשמיעו חלק מרבני הציונות הדתית בגנות הגיוס לצה"ל.

את אירוע השירה המשותפת שזכה לשם "צהלולם", יזמו אנשי מכינת צה"לי על שם תמר אריאל בשיתוף עמותת אלומה, רשת אור תורה, מכינת לפידות, מדרשת עין הנציב ומדרשת באר בירוחם.

"הבנות משרתות ועושות חיל ומסביב יהום הסער", אומרת ראש מכינת צהלי הרבנית מיכל נגן ל'כיפה' שמציינת כי מטרת האירוע השירה המשותפת היא "לתת להן גב ולהפגין הרבה אהבה ופירגון. זה אירוע של נשים עבור נשים".

"הן לא מורדות". חיילות בוגרות המכינה

"הן לא מורדות". חיילות בוגרות המכינהצילום: צהלי

תחילה תכננו המארגנות שבערב יקחו חלק רק חיילות, אך בהמשך ביקשו חיילות רבות לשעבר, לצד תלמידות במדרשות, אמהות ואפילו סבתות, להשתתף באירוע. מספר הנשים צפוי להגיע לכמעט אלף, שישירו בהסכמתו של הזמr עידן עמדי את שירו "בדרך שלך" שעבר שינוי והתאמה מגדרית קלה מלשון זכר לנקבה.

בשבועות האחרונים פורסמו מספר התבטאויות של רבנים שיצאו נגד תופעת גיוס נשים לצה"ל. הרבנית נגן מסבירה שהדיונים וחילופי המהלומות בין הצדדים השונים בציונות הדתית לא חלפו מעל ראשן של תלמידותיה, "הן שואלות וזה יקר ללבן. הן הולכות לצבא כי כך הן מפרשות את הערכים שספגו. זה ההיפך ממרד הן לא רואות את עצמן כמורדות והן לא מורדות, אחרת הן לא היו באות ללמוד תורה לפני הצבא".

חזרות לצהלולם

חזרות לצהלולםצילום: צהלי

לדבריה, היהדות ועולמן הרוחני של הבנות חשוב להן מאוד, "הן נאבקות על הדתיות שלהן ועל היראת שמים שלהן ומאוד חרדות האם יש להן גב במגזר וזה בנפשן וזה שובר את ליבן שהן עושות הכי טוב שהן יכולות ואז אומרים להן שבגללן לא תבוא גאולה לעם ישראל. הדבר הכי חשוב עבור חייל זה שעם ישראל מאחוריו ולכן אנחנו עושות את צהלולם כדי להגיד להן אנחנו איתכן ומאחוריכן".

לסיום, הדגישה הרבנית את החשיבות הרבה שהיא רואה בהכנה רוחנית אחרי סיום הלימודים, "בנות תמיד הלכו בלי הכנה לשירות לאומי וכעת הן הולכות בלי הכנה גם לצבא. כל בן דתי יודע שחשוב לבנות את הקומה הרוחנית הנוספת גם אחרי הישיבה התיכונית וזאת להמשך החיים. הקריאה שלי היא שהמסר צריך להיות שאסור לוותר על הכנה רוחנית אחרי הצבא בין אם הבנות הולכות לשירות לאומי ובין אם לצבא"