הרבנים למועמדים בירושלים: "שמרו על השבת הציבורית בעיר"

לקראת הבחירות לראשות העיר ירושלים ההולכות ומתקרבות, 'ועד רבני ירושלים למען השבת הציבורית' כתבו מכתב למועמדים לראשות העיר ובו הם מבקשים מהמועמדים לשמוע את עמדתם ביחס לשמירת השבת במרחב הציבורי בעיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/10/18 19:20 ו בחשון התשעט

הרבנים למועמדים בירושלים: "שמרו על השבת הציבורית בעיר"
'ועד רבני ירושלים למען השבת הציבורית', צילום: הותר לשימוש

הבחירות המקומיות הולכות ומתקרבות והיום (ב') נשלח לכל המועמדים לראשות העיר מכתבם של של 'ועד רבני ירושלים למען השבת הציבורית', בו הם מבקשים מהמועמדים לשמוע את עמדתם ביחס לשמירת השבת במרחב הציבורי בעיר, ומאיצים בהם לפעול לחיזוקה ושמירתה.

'ועד רבני ירושלים למען השבת הציבורית' מורכב ממספר רבני שכונות, בהם הרב אליהו שלזינגר - רבה של גילה, הרב מרדכי ענתבי - רב שכונת בית הכרם, הרב יהושוע זמל - רב שכונת ארנונה ותלפיות, הרב יהודה בן ישי - רב בשכונת בקעה וראש מכון אורה, הרב משה בן אבו - רב שכונת גילה ורבנים נוספים. הועד מתכנס מדי תקופה לבחון את מצב השבת בעיר ולדון בפעולות שונות לחיזוקה.

היום כאמור, נשלח מכתבם למועמדים, כאשר בפתח מכתבם מסבירים הרבנים שהרקע להקמת הועדה היה חילולי השבת שהלכו והתרבו במרחב הציבורי בעיר בשנים האחרונות- "'ועדת רבני ירושלים למען השבת הציבורית' התאגדה בשנה האחרונה עקב ההידרדרות שהלכה והתגברה במעמד השבת במרחב הציבורי בעירנו – ירושלים עיר הקודש.

"לצערנו הרב, עוד ועוד פרצות בחומת השבת הלכו והתגברו בחוצות ירושלים, חלקם גם בעידוד העירייה, עד שעיננו כלות לראות כי פניה של עיר הקודש ביום השבת השתנו לבלי היכר, לדאבון לב רוב תושבי העיר, דתיים ושאינם דתיים, המעוניינים לחוש באווירת הקודש והמנוחה של השבת בעיר."

בהמשך הם מדגישים את ערכה וחשיבותה של השבת כיסוד קיומו של העם, ואת חשיבות שמירתה במרחב הציבורי, ובפרט בירושלים "כידוע לכבודו, השבת היא מיסודות ומסודות קיומו של העם היהודי, ושמירת השבת במרחב הציבורי היא המשמרת את יסוד השבת בקרב האומה לדורות הבאים. הדברים מקבלים משנה תוקף כאשר מדובר בירושלים עיר הבירה של מדינת ישראל שמהווה סמל ודוגמה לכל תפוצות הארץ שהיא גם עיר הקודש שראוי שתורגש בה אווירת שבת קודש."

לקראת סיום הם פונים בפניה אישית למועמדים השונים ומבקשים לשמוע כיצד הם מתכוונים לפעול לחיזוק אופיה של השבת בעיר "מכובדנו, כמי שמועמד להיות ראש העיר של ירושלים אנו סמוכים ובטוחים שצביונה של השבת בעיר יקר בעיניך ושתעשה כל שבידך למען חיזוק שמירת השבת הציבורית בעיר ובלימת הפגיעה בסטטוס קוו והידרדרות מעמד השבת בעיר.

נודה לתשובתך במהרה למכתבנו, לשמיעת עמדתך והתייחסותך לדברים החשובים שהעלנו במכתב זה ולפעולתך למענם, בברכת הצלחה לעיר ירושלים שתזכה לאדם הראוי שיעמוד בראשה, ובברכה אישית לשנה טובה, ברכה והצלחה יחד עם כל בית ישראל."

גורם הקשור לועדה מסר "לצערנו בשנים האחרונות חלה עליה תלולה של חילולי השבת בעיר, בעיקר במתחמי הבילוי ובמנהלים הקהילתיים, 'ועד רבני ירושלים למען השבת הציבורית' לא מסתפק בסיסמאות המועמדים של שמירה על 'הסטטוס קוו', ודורש מהם לשמוע כיצד בדעתם לפעול לחיזוק השבת בירושלים, במסגרת הסטטוס קוו ואף מעבר לזה. ראויה ירושלים להיות ראש החץ של שמירת השבת הציבורית".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן